fredag 29 juni 2012

FREDAGSBINGO + KAFFESLURK

FREDAGSBINGO HURRA, så verkar det att vara där min make bor. Ja han är aldrig med på något sådant. Utebingo gillade han,eller Bilbingo hette det nog. Man fick signalera när man fick en rad. Men på Äldrecentrat är det väldigt populärt, och man  hör sen vid kaffet jag var så nära förstår Du. Det är ju många flera som inte kan vara med, De är för dåliga för att hänga med. Men vad mycket de ordnar här, bokläsning att lyssna på, mycket musik med gamla låtar som De kommer ihåg. Rörelser till musik, utepromenader i det vackra området med blomsteräng och Hästhagar. Det där med musik har fascinerat mig mycket när jag varit med, De lever upp, en del låtsas att De spelar piano, kanske de har gjort det i ungdomens dagar.Vad det beträffar mitt besök var det noll, inget prat med varandra i dag. Det får man bara ta, så kan det vara ibland. Jag satte på TVn det var ju Damernas sjukamp, men efter 3 timmar åkte jag hem. Med en förhoppning att vi har bättre tur i morgon när vår dotter är med, man får leva på hoppet så är det. Dagen har varit bra ändå, man skall inte klaga, det finns De som har det värre, så sade alltid min älskade Svärmor.

4 kommentarer:

  1. Det låter som om din man har ett bra och trevligt boende. Det är ju trots allt viktigt för dig så att du kan känna dig "lugn" för det. Bingo, ja när det var nytt och inte så stora krav på vinster (60-talet) så spelade jag tillsammans med min mamma o pappa ganska ofta. Det var ju en finansiering för idrottsklubbarna på orten. Nu spelar vi traditionsenligt BingoLotto på uppesittarkvällen för julafton. Trevlig helg önskar jag dig. //M

    SvaraRadera
  2. Hej du fina,

    Ja bingo, det lockar nog ganska många ännu. Nu finns det ju nätbingo, men det kan ju inte bli samma känsla som Riktig bingo då någon ropar högt när de fått en rad.

    En stor kram till dig skickar jag...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Oj, här blev det sent idag. Vår lille grabb kom på besök och firade in att han har 4 veckor semester nu. Vi har käkat och bara bubblat en massa skit.
    Kramis vi syns i morgon

    SvaraRadera
  4. Men vilken rolig bild på damerna.:-) Kram

    SvaraRadera