lördag 16 juni 2012

Flaggan i topp,för Landslaget,Fotbollsdoktorn

Vilken Match, det var bara ett Mål som saknades. Men alla jag känner tycker Vi föll med flaggan i topp. När jag vaknade i morse var jag tvungen att kolla på text TV hur andra tyckte. Det är klart det kunde varit roligare. Men så är det nu, jag kollade på Aftonbladet där skulle man svara på frågor, om Hamrin skulle få sluta.Vilket larv. Men vad jag skall tala om var Dokumentären "Bolldoktorn" den var underbar. Såg den tidigt i morse, och har nu sett den en gång till. Ni måste se den på SVTplay. Den handlar om Carl-Axel och Monica Ekmans liv nere i Garissa. Det ligger i Kenya, man tror inte det är sant, vilket arbete De har uträttat. Det handlar om Köns-stympningen som förekommer fortfarande i dessa länder. Carl-Axel är ju Kirurg, och hans Monica var duktig inom tandvården. När de fick Pension satsade de 20 år på att rätta till detta. Tyvärr dog hans älskade Monica 2007. Vet Ni då hade alla spelare i Elfsborgs fotbollslag sorgband, så mycket hade de gjort för dem med. Mathias Svensson har varit med ner dit, de skänkte Fotbollar och tröjor till det fotbollslaget i Garissa. På tröjorna står det SAY NO TO  FGM. Säg nej till könsstympning. Vilka människor det fiins, 2008 fick han mottaga pris, på Dagens Hjältar
av Mark Levinggod. Detta program måste ses, lova gå direkt till
SVT Play, det är inget Ni ångrar.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Matchen var superbra igår. Synd att dom inte kunde blivit vinst. Det här programmet ska jag ta och kolla på. Hoppas du har haft en bra dag. Vi har legat på alla fyra i trädgården nästan hela dagen.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Nu menade jag kram på dig min lilla mamma. Mamma C gick av bara farten.

Hannis sa...

Den dokumentären har jag missat helt!
Ska kolla om den finns kvar på svt-play.

Rolle kramar tillbaka!

Hagagården sa...

Hej
Å tack för titten,jo då tro det eller ej men rosorna är äkta,helt underbart fina,dom är nu torkade och sitter på mitt döda oliv träd som blivit ett evigetsträd.
Ha det gott.
Ninni