måndag 18 juni 2012

Ett stort BU för Östgötatrafiken, hur kan ni ???

Man tror inte det är sant,vad tänker Ni med, kanske samma som syns på bilden, för inte kan det vara med huvudet.
Väldigt torftig förklaring, Paul Håkansson, på insändaren. Det är klart att Ni måste ordna fram Turlistor för trafiken. Hur många äldre människor har en mobil, hur många gamla har tillgång till en data? Skylla på att turerna ändras så mycket, vem beror det på?
Jag har åkt emellan Norrköping och Åby i 34 år till mitt arbete, jag är inte hundra men gott och väl 80. I dag talade jag med en dam 88 år hon hade ringt och frågat hade skrivit upp 2 tider på en liten lapp. Hon har sin man på Cedersborg i Norrköping, där han växelbor men hade bara tiden från Åby. Jag ville inte oroa henne med hur hon skulle få tiderna hem igen till Åby. Paul Håkansson skyller på att SJ ändrar sina tider så ofta, på pendeltrafiken. Han tror att vi hellre vill vara utan tidtabell, än att få en som inte är korrekt ????
Nu finns information endast på webbaserade och mobila tjänster.
Jo man kan oxå be om hjälp av sina vänner enligt Paul Håkansson
i dagens tidning. Nu skall jag säga något, som jag eljest inte tycker om att säga. DET VAR MYCKET BÄTTRE FÖRR, med våra bussar och trafiken.Vad bliver nästa förslag kan man undra??????

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja ibland så undrar man hur dom tänker, om dom nu tänker över huvud taget. Dom sitter väl bara bakom ett skrivbord och vänder papper om dagarna. Inte varit med i den verkliga vardagen. Håller med dig att det var bättre förr.
Puss på dig min lilla mamma

Majberggrens's Värld sa...

Kan man inte ringa till dem och be dem göra utskrifter av aktuella tabeller och skicka hem. Blir det tillräckligt många som ringer så kanske de tänker till. Kan väl i och för sig förstå att det kan vara kostsamt att skicka ut tabeller till alla men de måste ju lösas på något sätt....har själv funderat många ggr på hur det ska bli med alla dessa lösenord mm man ska ha till "allt"....
I GP nätet läste jag om att deras tabeller blivit feltryckta så nu måste det till ett nytryck.....!?!?!?

badtant.bloggo.nu sa...

Låter inte klokt. Hoppasa att det inte blir så här i vår kommun. För som du säger så är det ju massor av äldre som inte har telefon eller dator.

Anonym sa...

Så blir det när det skall sparas till höger och vänster(både på papper och miljö) . Snart kan man göra allt från våra SMART-Phones både på gott och ont. Nä håller med dig Morsan det var bättre förr när man kunde betala kontant på bussar och spårvagnar och ha tidtabellen i backfickan .. Ur led är tiden ...... OCH det värsta är att det bara kommer att bli Värre och Värre ...........Sonen

Shamrock sa...

Hej, vad kul att du tittade in hos mig. Jag gillar turlistor i pappersformat