torsdag 28 juni 2012

DET DOFTAR KÅL ,TILL VÅRA MÅL

I dag har jag varit i farten, hade lite tid över. Var hemma i dag från min älskade gubbe. Åkte tidigt iväg med färdtjänst för att hinna handla och besöka Apoteket. Jag handlade Wichy ansiktscreme,
Dentan munskölj, mellanrumsborstar ja det blev faktiskt en bärpåse. Ansiktscremen är underbar, man känner sig så fräsch, det låter larvigt men det är sant. Den är lite dyr, men något måste man ju kosta på sig. Sen in till Coop-Konsum och handlade, nu är det så att är jag matsugen så bliver det mer än vad jag har uppskrivet på notan. Men man lever bara en gång, och måste unna sig lite. Så jag får sno på!!!! Nu har jag hållit på ett par timmar bland kastruller
och ugnskärl. Så nu har vi Kåldolmar 3 mål, Kålpudding, en liten köttgryta gjord på lövbiff och soppgrönsaker. Först när ja kom hem blev det pasta, korvslantar mycket vitlök och minitomater. Jag häller alltid på lite matlagningsgrädde, för jag vill ha det lite simmigt. Jag tog eftermiddagskaffet och en muffins till Projekt Runway. Nu skall den svalnande maten in i frysen. Det bliver även Allsång i kväll, fast från Norge. Vi fick ett Brons på höjdhoppet tack vare Emma Green, alltid något. Nu säger jag Tack för mig.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Jäklars vad du har jobbat hårt i köket idag. Men det är ju toppen att ha färdiga middagar i frysen. Handla när man är hungrig är inte bra, för då är det alltid mängder med extra saker i vagnen. Här ska vi se matchen, satt uppe igårkväll med, så var lite trött i morse.
Vi hörs i morgon, Puss på dig.

Anonym sa...

Har också handlat men inget extra förutom en påse GODIS det kan man unna sig när man har en så snygg kropp som jag (he ! he ! ).
Blir fotboll för mig med . Trodde lite på att Italien kunde överraska och att Ballotelli skulle bli matchhjälte och det i tusan om det inte blir så. Italien leder med 2-0 och Ballotelli har gjort båda målen ........... Offside/Pera

Bromans Bravader sa...

Ja en bra ansiktscreme är viktigt och känns lyxigt! Det får man absolut unna sig tycker jag.
Kram Jannike

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Oj, vad du har fixat mat.Blir riktigt inspirerad och hungrig.
Det är snart dags att laga middag här, och hela familjen kommer hem och äter.
Lite extra lyxig ansiktskräm unnar jag mej gärna också.
Idag går maken på semester här, så i morgon åker vi till Öland en sväng.
Ska bli så härligt med lite avkoppling.
Önskar dej en härlig sommar.
Kram Anette