lördag 9 juni 2012

Datajobb för DOTRA min

I dag kom min dotter Mamma C och hjälpte till, både med det ena och det andra. Hon kom med en sommarbukett, just sådana blommor som inte jag hittat i markerna. Men här kom smörblommor, Lupiner, Hundkex, Prästkragar och Akleja, så hade hon satt ett tårtpapper om så det var riktigt stiligt. Jag hade gjort smörgåsar med Emils rökta skinka på, rockefordost, tomater och saltgurka som vi tog kaffe till.
Hon frågade om det var något särskillt jag ville ha hjälp med, och det ville jag. Vi möblerade om på balkongen, nu blev det som jag tänkt mig. Förut var det lite trångt när man skulle sitta mer än en där. Sen ringde barnbarnen och undrade var hon höll hus. Det är ju väl sa flickan att mormor bloggar så vi kan hålla reda på Dig. Sen ringde grabben och undrade detsamma.Tösen kom en runda hit som jag tyckte var jätteroligt, lilla Orwar var med (Jack Russeln) och var lika sugen som vanligt. Då blev det kaffe igen, men med flottyrkransar och Tosca kaka till + några Citronkakor, som ingen av oss tyckte om, fy så sura de var. Ja så var det data hjälp med fotografier som jag tagit, det är ju ingen konst, men sen skall man ju lägga ramar om kanske skriva något text för att förnöja tittarna. Lite har väl fastnat, men det är inte lätt att lära gamla hundar sitta.
Nu är det svarta moln så det förslår, och det har stupregnat rikligt.
I går var det fotboll och en massa konstiga röda kort för utvisning.
Sen såg jag på MACKEN, som jag älskade när det gick sist, nu var det bara så där. Antagligen var jag inte på bra humör. Jag gick och lade mig med min bok Brännmärkt. Som handlar från år 1391, den är så bra. Catharina Ingelman-Sundberg heter författarinnan. Allt börjar med en sjöfarstolycka med ett Hansaskepp. 325 sidor kvar härligt att läsa, hoppas Ni har det bra nu under EMs tiden. I morgon kommer vår son och det barnbarnet så det bliver 2 bra dagar och då
skall jag träffa min gubbe igen, två dagar sen vi sågs.

3 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Underbar bukett!/M

Mamma C sa...

Tack för allt i dag och vi hann ju med en del mellan allt tjattrande. Vi syns och hörs i morgon.
Kramis

Bromans Bravader sa...

Vilken underbar sommarbukett! Älskar alla de blommorna!
EM tider är lite trist - jag tittar inte alls på fotboll. Men det går ju bra att blogga istället och läsa alla andras fina bloggar. Som din =)
Kram