tisdag 12 juni 2012

Att bara få sitta och tänka,i min lilla oas

Jag brukar tala om min balkong, en plats jag älskar. Jag har ju ingen trädgård som väl är, det skulle jag aldrig orka. Här börjar min dag med morgonkaffet, men sen måste jag in och se morgon TVn. Alltid är det något som man måste angagera sig i, ja inte krig och sådana händelser, men lokala saker.Till ex. hur kan Norrköpings kommun godkänna flera hus i Strömparken?? De bygger ihjäl sig,
ändrar namnet ute i Hageby, till ett annat namn man knappt kan uttala. Har läst flera insändare om detta, i dagens tidningar. Spårvagn skall vi ha överallt, det är roligt och tjusigt, det tycker jag med. Men snart vill De väl ha spårvagn ända till Linköping. I kväll orkade jag bara med Greklands-matchen  får se i morgon hur Rysslandsmatchen blev. Var mycket bråk innan. En död innan matchen ens har börjat, på väg till arenan. De säger att politik och idrott inte hör ihop. Nej men tyvärr är det så, mycket tråkigt. I morgon måste det bliva lite roligare blogg, jag lovar.

4 kommentarer:

GryNoKa sa...

Så fint du har det på verandaen din, det er som du sier en liten oase! Kos deg masse og ha fine sommerdager!
Sommerklem :)

Mamma C sa...

Ja, nu var Ryssland, Polen slut och det blev 1-1. Ja det händer mycket i vår Kommun, som både är bra och lite konstigt tycker man.
Natti

Monika sa...

Vad mysigt du har det där på din balkong. Härligt med en fin vrå att sitta och filosofera i :o)

Må så gott!
Kram
Monika

Majberggrens's Värld sa...

Vilken jättetrevlig balkong du har. Jag förstår att du trivs där!/M