onsdag 6 juni 2012

Alla skall vara vänner,eller hur det är gulligt !

Så har vi haft vår Nationaldag, det verkar inte som vi Svenskar tycker att vi har något att vara glada åt. Det var något som fattades i vår hyllning, den på Skansen menar jag. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men de höll ju på att somna där de satt. Jag tyckte inte att det flöt på, jag tror vi är så bortskämda med bra
underhållning att vi tyckte detta bara var gammal skåpmat. Förra året var det väl Marlena Ernman var där, då var det både roligt och underhållande.
Visst har jag blivit gnällig, vi kan inte vara vänner säger många.
Jo det måste vi lära oss att bli, det är därför jag tog denna bild, de är som hund och katt säger många. Jaa titta på bilden vad rart det kan
 vara då. Jag är så glad att jag är Svensk, sa Birgitta Andersson på sin tid. Det spelar ingen roll vilket land vi kommer ifrån, det är sättet hur vi är mot varandra. Nu bär det av till Fotbolls Em och Ukrania, det har vi ju fått se på Tv hur det kan bli. Nu får vi hålla tummarna att våra pojkar hänger med ett tag, det vore så bra. Innan jag slutar vill jag ge Loa Falkman en eloge, bliver inte den karln äldre?? I morgon skall jag vara snällare, jag lovar

5 kommentarer:

Hannis sa...

Jag tror att vi svenskar är lite bortskämda över lag.
Lite trist att våran nationaldag inte firas mer än vad den gör.

Gullig bild!
Kram Hannis

Majberggrens's Värld sa...

Jag tror att vi alla längtar lite efter en gemenskapskänsla som vi inte hittar i Nationaldagen den 6 juni...den känns lite "konstgjord" tycker nog många och kanske även jag. Midsommarafton, trots att den inte har koppling till regeringformer mm (se min blogg) , känns som VÅR dag..
Jag minns när vi firade Svenska Flaggans dag i alla årskurserna i skolan på 50-talet. Marsch med fanborg till Djäkneberget i Västerås....massor av elever från alla skolor. Den traditionen vet jag inte när den försvann..det skapade en känsla av samhörighet iallafall för oss som var med/M

Mamma C sa...

Vi kommer nog aldrig fira som Norge gör. Tänkte nog mest att detta var som en vanlig söndag och inget annat.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vi är Svenska fotbollsgrabbar
Vägen till EM blev inte så svår
Kvalet gick ju utan tabbar
Och vi tänker inte göra några i år
Vi har kommit för att vinna
Och segermelodin finna
Grabbar nu ska vi ta friska tag
För Sverige och för vårat la a a ag

Nu kör vi ända in i kaklet .....
HEJA SVERIGE !!!!

Ja nu blir det många timmar i fotöljen framöver .... snacka om träningsvärk......Gött Mos / IBRA

GryNoKa sa...

Tillykke med overstått nationaldag!
Ønsker deg fine sommerdager! Klem :)