tisdag 29 maj 2012

Vilket skit, äppleblommen skall bli frukt tänk på det

Det är inte bra att det blir så kallt, vi vill ju ha frukt på våra träd som blommar nu.Varje trädgård är ju ett hav av blommor på sina fruktträd. I dag har det varit en bra dag, törs nästan inte skriva det för det kommer alltid ett bakslag. Men jag talade med någon hela besökstiden, någon som inte alls mått så bra på länge. Läste i morse att Engelsmännen fått Humlor från oss, vilken trevlig export, det är skillnad på allt annat som hittar ut ifrån oss. I dag när jag åkte ner till min man med färdtjänst, fick jag se på namnskylten att chauffören hette Soltan. Nyfiken som jag är frågade jag om han var från Ungern. Jodå det var han, jag berättade om vårt besök där, hur vi hyrde en guide som var med oss i 5 dagar, jättebilligt. Vi gav mycket mer än han ville ha, och ändå var det billigt. Vi blev även bekant med hans fru och barn, mycket trevligt men ack så länge sen. Fast det är alltid roligt att prata minnen, det hör min ålder till. När jag såg vädret i morse, och såg hur kallt det är uppåt tänkte jag på några som skulle åka Hurtigrutten. Men innan resan visste de om detta, så där var långkarlsonger nerpackat. Jag får ju höra när min väninnas dotter kommer hem, hur det var. Jag satte mig idag och åt min middag i vardagsrummet, skulle se på en svensk gammal film samtidigt tänkte jag. Men icke sa Nicke, jag somnade men hade ätit upp maten ordentligt. Men nu har det gått flera timmar så nu är det kaffedags, innan jag åkte iväg i morse gjorde jag rabarbersmuffins så det skall bli gott nu. Hej vi hörs i morgon ! ! !

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så glad jag blev att det var bra idag. Känns ju skönt för dig när du åker hem efter besöket. Kallt är bara förnamnet. Man måste nästan ha vantar på sig på morgonen igen. Jag har precis druckit te och ätit melon. Nu ska jag se på Halv 8 hos mig.
Kram på dig

Majberggrens's Värld sa...

Det är såå trevligt att du kommenterar mina inlägg, TACK för det. Men du, jag är född 1945 och fyller i år 67 år....men det har jag nog inte fattat riktigt än. Funderar fortfarande på "om jag inte kan bli något"....Vi har haft väder över förväntan idag, Inget regn i studentmössorna här inte och ca 18 gr varmt med!/M

Fågel Blå sa...

Tack för din söta kommentar!
Pioner och hundloka och lite förgätmigej är det i buketten.
Vilka vackra bilder du visar här på bloggen din, brukar besöka dej,
just nu är tiden knapp, mycket att stå i!
Ha en fin Dag
Kramar Kathrine

Sophie sa...

Skönt att det var så bra idag..Det värmer i hjärtat!
Kram & Puss