onsdag 16 maj 2012

Vad skall man Tro, och på vem skall man Tro

Ja egentligen skall man inte alls diskutera religion, men man bliver verkligen konfunderad efter kvällens program på 1an. Muslimer visst verkar det vara en konstig tro? De får ha mång-gifte och om man slåss lite så är det inget att tala om. Men nu är vi i Sverige och då får man följa de lagarna vi har här. Jaa jag vet att Koranen säger en annan sak, men tydligen kan man tolka den på olika sätt. Det hörde man ju i kväll när olika Imamer förklarade sin olika syn på detta. Det verkar ju bara vara i männens riktning det skulle gå. Jag har sett på ett par utsändningar från olika Moskeer, då tyckte jag att man måste väl lära sig att acceptera detta, men nu vet " i " fåglarna.
Nu lägger vi detta åt sidan och " vänder blad ". Det kommer nog att vara fler än jag som knorrar. Jag skall lägga mig om en stund och läsa Svensk Damtidning, snart bliver det dop med lilla Estelle och det kan jag bara se reprisen på, SVT play kan jag ju ta förstås. Jag glömde bort dopet, och beställt frissan då. Men dopet går nog bra utan mig eller vad tror ni? I morgon är en bra dag då kommer min dotter och vi skall äta frukost tillsammans. På Lördag träffar jag båda barnen hos maken, visst har jag det bra, Natti, natti

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Du kanske kan höra om dom kan vänta ett tag med dopet tills du är klar hos frissan ;)
Finns många lustiga religioner i mitt tycke.
Vi syns i morgon, kram

Majberggrens's Värld sa...

Välkommen som följare av min blogg. Såg också programmet om de muslimska kvinnorna och håller som bäst på att fundera över det....Troligen tittar jag på dopet av Estelle. Lite positivt skadar inte oavsett vad man anser om religionerna. Fortsatt trevlig helg/M