fredag 4 maj 2012

Tidig Höst i år

Nej vet Ni vad,detta väder tycker vi inte om blåsigt och kallt. Skulle för en gångs skull ta mig en promenad, men skippade det.Tömde bara mina sopor sen gick jag inomhus igen. Nu satte jag igång med mitt Limpbak man kan ju inte bara sitta och slöa. Jo visst kan man slöa men då skall det kännas skönt, inte irriterande. Men här blev det 4a limpor.Tid över så det blev en Toscakaka med. Sen tog jag fram Snabeldraken (som Mamma C säger) det kändes ännu skönare. Har inte haft dammsugaren framme sen "juntan " var här. Fy vilken skitkäring, ja men när det bara är jag bliver det så ibland. Om Ni visste vad det regnar just nu, jag undrar om det inte är hagel med i skuren. I morgon kommer vår son, så vi ses som vanligt hos min make. Fikar och pratar lite minnen om allt annat dåligt väder förr i tiden, det bliver ju så. Sen åker grabben och jag för att handla, tror inte barnbarnet är med i morgon. Sen bjuder jag på middag förstås jag tror jag tager fläskkotletter de är klara i frysen. Potatisklyftor har jag i frysen, alltid bra att ha hemma. På söndag får jag besök av dottern och mågen, jag vet att jag får en Hängpelargon av dem, 3 st. som han satt tillsammans i en kruka. Jag fyller år på måndag vi brukar inte fira det, men De vill gumman skall ha snyggt på balkongen. Nu skall jag ta mig en kopp kaffe upp på allt annat, kl 20.00 skall jag se ett program om Kerstin Dellert det går på 2an.
nu fimpar jag för idag, det blev alldeles för långt, men det bara bliver så. SORRY

3 kommentarer:

Viola sa...

Låter som du har fullt upp med trevligheter...du får väl styra kosan hit någon helg...ha det så trevligt, kram

Mamma C sa...

Precis som Violan säger så får vi ta oss en sväng tillhenne i sommar. T ser på hocky och jag orkade inte längre så jag satt mig vit datorn istället.
Kram mamma C

Majberggrens's Värld sa...

Visst var väl Kjerstin D helt underbar i sitt program. Vilken utstrålning och vilka fräcka kläder! Att hon dessutom är klok och erfaren bidrar ju till ett bra program. Trevlig helg!