lördag 19 maj 2012

Sol ute ,Sol inne,Sol i hjärta ,Sol i sinne



I morse var det en sådan där skön morgon, när man kände man ville ta det lite lugnt. Jag var tidig som vanligt och gjorde mig ingen brådska. Det blev inte riktigt som jag ville på Lets Dance, men nu är det svårt de är bra allesammans. Men för min del tyckte jag Camilla Läckberg har gjort så bra ifrån sig. Molly flickan har ju sådan utstrålning så det är inte sant. I dag ringde jag klockan 07,30 till en kompis som fyllde år, tydligen ingen vidare röst för vi skrattade både hon och jag. Det är svårt att taga ton på morgonen.
I dag skulle vi ner till min man, både sonen och dottern skulle med. Dottern hade med sig gott kaffebröd som hon fixat till.Vi var inte så länge för det var ingen bra dag, men sonen hann i allafall att klippa sin pappa. Sen var jag tvungen att fixa blomster-checkar till en annan födelsedag.Vad snopen jag blev nu får man ett snyggt betalkort att ge bort som gåva, smart tycte jag. I städerna har nog det funnits länge, men här på landet är det nytt. Jag håller på att göra några verser oxå till henne, en dam från juntan som bliver 80 år nu. Då finns det mycket att berätta, och att skratta åt. Sen på onsdag skall vi bjuda henne och oss på krogen för att äta. Pengar har vi vunnit tillsammans på trisslotter under årens lopp. Det är bäst att göra av med dem, tiden går så fort, man vet aldrig vad som väntar bakom knuten. Skall berätta sen hur det blev, nu vet jag vad som väntar på mig i allafall, Sängen förstås godnatt alla bloggvänner.

8 kommentarer:

  1. Att cykla hem från pappa tog inte lång tid. För jag hade vinden i ryggen nästa hela tiden. Fick igång badtunnan innan jag tog en sväng med Prinsessan. Sedan kom sonen och vi satt i solen och pratade tills jag skulle gå och möta gubben. Nu ska jag med hoppa i säng.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Så kul att ha skrapat ihop pengar och sedan festa till det lite!
    Jag vinner aldrig..
    Ja du, det ska bli så skönt att sitta och titta på när andra jobbar i veckan. Du anar inte!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Tack för din snälla kommentar hos mig. Det är ju så roligt om någon uppskattar det jag skriver. Såg också Let´s Dance och tycker det är jättesvårt att utse vinnare. Danserna var ju så olika men "lilla" Molly var duktig på sk vanligt bugg och charmade Tony tom. Trevlig söndag önskar jaga dig/M

    SvaraRadera
  4. Hej du MOR !
    Smällde i mig halva hönan i går kväll den smakade bra tar nog andra vingen idag nu när hon ändå är vingklippt. I dag blir det idrott för hela slanten både hockey o fotboll inte undra på att man har träningsvärk. Hoppas pappa var lite piggare idag för igår var han trötter. Nu får det vara bra för denna gång ..... plikten kallar / Din för evigt .... sonen !!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild du visar på stenarna, jag fick en riktig fin ide. Tack för den.

    Lets Dance är ett program som jag verkligen inte missar.
    Det är så svårt att välja ut vilka som är bra för alla gör ju en fantastisk prestation som dansar inför en jury och alla som sitter och tittar.

    Vad trevligt att göra något roligt för vinsterna.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej...
    Hamnade här pga nyfikenhet - såg en kommentar hos Tre tanter - att Majatvålarna fanns i en parfymaffär i Norrköping... Ja och då tänkte jag... aha! - en Norrköpingsbo :)
    Så här är jag då...
    Kul att kunna gå ut och "äta upp" vinstpengarna. Det lilla jag brukar vinna, räcker kanske till en glass hos Halvars :)
    Ha det bra!
    Hälsningar från numer Vångabo

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig header du har :) låter som du får en trevlig vecka, njut utav det vackra majvädret, det är så fint ute nu, 3 tanter

    SvaraRadera
  8. En vecka med många trevligheter verkar det vara, ha det så gott är i vattenhålet för två lediga dagar, kram

    SvaraRadera