onsdag 9 maj 2012

Skönt att vara inne,regnet bara öser ner

God morgon, I dag tänkte jag på minnen man inte kan vara utan, eller rättare sagt vill inte vara utan. Nallarna på min säng har vi haft i så många år.Vi kallar dem för Familjen Björn. Den lilla nallen som sitter i mitten, har vi fått av ett barnbarn. Min man har en lika dan fast nere hos sig på sin säng. De små fick vi och de heter Stålfarfar och Stålfarmor, hon tyckte det passade bra för vi hade haft så många motgångar då, de är tre år. Nallarnas kläder har jag tvättat många gånger. Jag kan inte bara slänga dem på någon stol när jag skall bädda. Jag lägger ner dem försiktigt, skratta inte jag älskar mina nallar. Kudden i hörnet har en sköterska fixat åt mig, hon arbetar där min man bor. Det är min svärmor, och hennes två systrar på den bilden. Det är 94 år sen det kortet togs. Den lilla flickan i vita klänning lever än, och bor ute i Vaxholm. Den andra bilden är på en fin Hustomte från Tyskland, tyvärr ingen bra bild hon har en kvast som hon håller rent med. Den tycker jag så mycket om hon får alltid vara framme. En del säger har du tomten framme, det är ingen Jultomte talar jag om då. Fast förmoderligen för döva öron så ofta som den frågan dyker upp. Ankan som är bredvid har vi fått en gång i present, där vi bodde förut gick de sådana på gården.Tama som sjutton. Nu önskar jag alla en skaplig dag, kan Ni tänka Er när jag skrivit till Er nu, har det ljusnat betydligt ute, vi får leva på hoppet.

10 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Jag har en hel del nallar sittande i vår soffa och de ÄR personligheter som man som du säger inte bara slänger med hur som helst. Vi får trösta oss med att växterna gillar lagom med regn....så sa alltid min mor som var bonddotter. Trevlig dag önskar jag dig/M

Lisa-Maja sa...

Hej!
Tack för dina gulliga kommentarer och för att Du vill titta in hos mig, det värmer och jag blir så glad.
Jag ska kika in mer hos Dig ikväll. Just nu väntar dottern på stationen och familjen på middag...
Ha det gott!
kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Tack för dina kommentarer hos mig. Du menar alltså 81 år ung...det imponerar verkligen på mig. Bloggar och dansar...full rulle. Tänk om man kunde hålla på så hela livet.
Må så gott vännen.
Kram Maria ♥

Mamma C sa...

En del pryttlar gör man sig helt enkelt inte av med. Fy fabian vilket skitväder vi har haft idag. Verkar inte bli bättre till helgen heller. Ha skön och bra kväll.
Kramis

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hej igen :) Finns det inte rullatordans. Men man klarar sig utan dans också. Det finns så mycket att glädjas åt eller hur. Skall kolla in din dotters blogg också. Kanske jag hälsat på henne tidigare, vi får se. Ha en go kväll nu :)
Kram Maria

bakom berget sa...

Hej! va glad jag blev att du hittade min blogg och tack för dom rara orden. Jo, det kan jag försäkra dig, Maja pratar som bara den. Hela tiden i stort sett. Hon har pratat sen hon var ett halvår. Det är inte så vanligt enligt förståsigpåare. Hon kan sjunga oxå. Gulligullan koko som en gök till exempel och bä bä vita lamm.
Här regnar det oxå och har så gjort hela dagen. Nu hoppas jag allt på lite solsken igen.
Ha en fin fortsättning på veckan nu!
Kram från Åsa.

Hannis sa...

Jag tycker att man ska sånt framme som man tycker om.
Som nallar eller dockor med minnen.
Det är mysigt med sånt!

Ha nu en riktigt fin dag/Kram Hannis

Viola sa...

Hörde att det regnade mkt i stan, här kom det bara ett par droppar så det var verkligen lokalt...:) ha en fin dag nu hoppas jag att solen stannar kvar, kram

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning till dig.
"Tomten" är jättefin!
Ha det gott!

Anonym sa...

Hej där...Din datorsupport som snackar, den dära anden ser ju livsfarlig ut, eller iaf. tycker jag han ser arg ut (kolla blicken)

Förmodligen ser han att dina fingrar inte knackar rätt på tangentbordet *s* Synd han inte kan prata då kunde han sagt åt dig att hålla fingrarna i styr.

Ha en bra dag svärmor, vi tar en sväng hem till svärfar i morgon ..Lördagförmiddag alltså.