fredag 25 maj 2012

Orwar , Du är underbar I love You


Nu vill jag skriva om Dig, vårt lilla charmtroll. Underbart att Du finns i vår familj. Glömmer aldrig när jag såg Dig första gången, det såg ut som Du flörtade med oss, tack vare det mörka ena ögat. Din matte, mitt barnbarn är så mallig och stolt över sin kille. Din morfar då, det är väl den enda ras han accepterar utöver schäfer. Hörde att Du skall vara där nu igen hos dem, det är ju bröllop på gång då får man inte följa med. Det skall Du vara glad för Du har mycket trevligare hos Sessan och dem.Tänk vad lycklig min man blev när Du bara hoppade upp i rullstolen och åkte med på en gång. Det glömde han aldrig. Och som du sett och vet, är han ju lite ostadig på hand, så det var ju toppen att få sig en extra smakbit, som ramlade lite här och var. Men skit vilket skräp, de har satt dit på gubbens rullstol, ett plexiglas bord. Du kan ju inte stå lull på det, din matte har lagt ut en handduk ibland men det hjälper ju inte. Men det var bra förstås för gamle-morfar, du får väl tänka på det. Det är väldigt kul att se dig och Sessan när ni leker, du ser ännu mindre ut då än vad du är. Sessan tycker nog att du är hennes valp, Jaa jag vet att det är skoj. Men jag är så gammal så jag tror att ni gör varandra illa, förlåt den här gamla tanten. Du  tigger inte ofint, Du bara tittar med de där ögonen, fy bubblan vad grann Du är, ibland ser Du ut som Du ler lite, men det gör Du väl inte? Bilden ihop med Pera är taget nere på hemmet där gamle morfar bor. Typiskt dig i knät på någon, men vad tusan har grannen vid bordet som är ätbart. Du lurar oss alla titt som tätt, vi tittar på varandra, vem sitter och "fiser" vid bordet? Jo det är Du men vi till och med älskar det.
Puss och kram från en som älskar Dig, din mattes mormor.

5 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Glad Pingst önskar 3 tanter!

Majberggrens's Värld sa...

Fina tankar till en hundvän! Jag har haft hund under många år men inte fn men skulle gärna vilja ha en. Det är väl en Jack Russel och de verkar vara väldigt stabila, sällskapliga och trogna hundar. Trevlig helg och tack för att du tittar in hos mig. /M

Mamma C sa...

Visst är han ett riktigt litet charmtroll denna lilla vovve. Just nu ligger han här under köksbordet bredvid Prinsessan och väntar på att hon ska släppa ifrån sig benet som hon har nu. Men det kan han glömma, tycker hon. Han får helt enkelt ta det andra benet som finns. Ha en fin och bra lördag.
Puss på dig

Monika sa...

Kärlek vid första ögonkastet :o) Orwar är verkligen charmig.

Jag gjorde muffins som jag fyllde med hallon och sen en liten klick philadelphiaost blandat med vaniljsocker ovanpå. Hade köpt ett marsipanlock till prinsesstårta och en stång med rosa marsipan. Av det gjorde jag små lock till muffinsarna och sedan små rosor som dekoration. Ett lite festligare fika blev det.

Tack snälla du för den jättegulliga kommentaren.

Glad pingst!
Kram
Monika

Anonym sa...

Jag läser oftast din blogg, men kommenterar inte lika ofta. Glad för att du fått tag i ett media (datorn alltå) som är ditt sällskap tidiga mornar, vilket betyder natt för oss "vanliga människor"

Jo det där med hundraser, en Orvar (Jack Russell) är ju en mycket robust, tålig och "Stor" hund i en liten kropp. Terrier kan ju vara mycket bångstyriga, men oftast beror det på att dom är underaktiverade. Orvar är den lugnaste JR jag någonsin varit i kontakt med, trots att han nästan kör slut på våran prinsessa med sina snabba vändningar och snabba hopp. Lika snabbt kopplar han av o bara tar det lugnt, tills nästa "Attack" kommer *ler*

Snart du svärmor är det midsommar igen, då tar vi några snapsar..hehe..

Ps. Orvar bor hos oss då, midsommar alltså..