måndag 7 maj 2012

Oh vilken underbar morgon

 


God Morgon på Er! Vilken härlig morgon, ingen blåst, inget regn, men bara 7 grader varmt. Men så bra jag bor, morgon sol på min balkong, tills klockan är 14.00 på dagen. När jag kom ut i köket i morse var det så fint. Där hänger Pelargonen i taket på balkongen det kommer att bli så vackert. Jag trivs så bra där jag bor, trots allt annat som hänt, men man måste ju glädjas åt det som är bra i allafall. Jag skickar med ett par bilder från mitt kök, och balkongen. Bilden på servetten skickar jag med för jag berättade ju för Er om mina hemvirkade servettringar som en äldre dam gjort till mig. Nu skall jag köra igång med mina kycklingfileer, så skall jag koka Grönsakssoppa, jag gillar att laga mat. Fileerna skall jag göra som De lagade på Halv åtta hos mig. Man gör snitt i fileerna, stoppar in en stark ost, kryddar som man brukar salt och Knorrs kycklingkrydda. Om fileerna virar jag Serrano skinka, lägg dem i en ugnsform, 200 grader vänd dem några gånger,provstick och kolla så de är klara, häll över matlagningsgrädde smaka av. Jättegott med potatis till. Eller ris för dem som vill. Lite matnyttigt från tanten.

6 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Vilka fina servettringar. Gillar sådana! Har jag missat nåt?...fyllde du år i går eller var det idag...Grattis i alla fall!

Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt du har det,, och servettringarna var så fina!!!
Kul att du kikade in!!!
Hoppas du får en fin Kväll, själv skall jag jobba!
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Jag hade bara 2+ när jag gick ut med Prinsessan i morse. Så vantar och mössa på huvudet när jag cyklade till jobbet. Nu har jag gjort lite middagar oxå innan jag ska gå och möta T. Han slutar 19.30 idag, så vi tar oss en långpromenad jag och Prinsessan. Hoppas dina kyclingfileér blev bra, och du har det så fint där du bor.
Kram på dig

Gunilla sa...

Hejsan.

Så trevligt att du tittade in hos mig, du är varmt välkommen.

Vilka härliga bilder du visar riktigt ombonat ock fint.

Ditt recept på kyckling fileerna låter fantastiskt gott det skall jag prova. Tack för det.


Ha en riktigt fin dag och hoppas att vi hörs av.

Gunilla

Bromans Bravader sa...

Så vårfint och mysigt du har det. Försår att det är härligt på din balkong.
Ha en fin kväll
Jannike

Sophie sa...

Så fint du fått det mormor! Utanför mitt vardagsrumsfönster blommar ett stort körsbärsträd nu, så vackert! Nu hoppas vi på några fler dagar av värme & sol! Puss & Kram Sophie