lördag 12 maj 2012

När Syrenerna slår ut i blom

När vi träffades i dag försökte vi göra det bästa av läget. Min dotter bjöd på frukost nere hos min make.Vi träffades där för jag fyller år på måndag. Men jag tycker inte om att firas, men jag tycker om att fira andra. Men nu ville mina barnbarn som jag är mormor till att vi skulle ses. De är så fina ungdomar, inte annat än vad jag vet. Så nu blev det en Hängpelargon till, inte illa. Jag var tvungen att taga med en bild på Syrenen, så stora knopparna är redan. Är det inte lite tidigt i allafall. Kompisen i Mölndal sa att när hennes mamma fyllde 25 maj, då blommade alltid syrenerna. Då är det ju nästan som vanligt. Det spelar ingen roll de är lika vackra ändå. I kväll såg jag Smartare än en femteklassare, trevligt program snart slut på det. Då bliver det repriser, en repris som börjar i  kväll är Downton abbey en bland de bästa serier jag sett. Den skall jag nog kolla om någon kväll. Eljest är det bara Hockey för hela slanten. I går trodde jag De skulle köra ihjäl varandra. Ryssarne var bra på att filma, eller dåliga men det gick ju hem. När jag gick från Tv nu ledde Sverige över Italien. Ja De gör väl så gott De kan. Men nu skall Lisa Marklund och jag gå och lägga oss. Så Godnatt på Er alla.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Här blev det datasupport vid köksbordet ikväll. Bror min åkte nyss hem med datorn. Så nu ska jag hoppa i säng och sova skönhetssömnen :)
Är inte denna bok bra, så kommer det snart två nya i brevlådan hos dig.
Kram

Tre Tanter sa...

Hoppas du får en härlig söndag i solen!
Kram 3 Tanter.

Majberggrens's Värld sa...

Gillar också hockey och tycker att "Ryssland" bar sig förfärligt åt i denna match. Antar att du minns hockeyn från "förr"...när det var Ryssland, Tjecker,Canada och VI som slogs (bokstavligen iallafall Canada) om medaljerna. Om jag inte minns fel så spelades inte hockeyn i maj månad när sommaren står för dörren....det var andra tider det!/M

Sophie sa...

Det blev ju trevligt igår trots allt elände! Hoppa morfar har sovit sin skönhetssömn & att ni kunde växla några ord med varandra idag. När jag åkte hem igår stannade jag vid PG & köpte mig en likadan Perlagon till mig.. Tyckte mycket om färgen! Nu är Rikard på fotbollen & jag ska sätta försöka förbereda mig lite inför imorn. :) Puss & Kram

Viola sa...

Grattis på din dag..vet hur det är med att firas..jag firar faktiskt inte alls min födelsedag..hoppas mannen är bättre..du jag har semesterstängt 6-8/6 sedan jobbar svägerskan för mig 9-10/6, så ni vet...hoppas vi ses snart, VIOLAN