lördag 5 maj 2012

Lakansbyte och pyntning

Satt i går kväll och gick igenom alla Era bloggar, det är så roligt att läsa och kolla på Era fina bilder.Två av Er hade varit på IKEA och köpt nya lakan, i blått var de väldigt fina. Så i morse slet jag fram nya lakan till min säng.Vita med röda rosor på, tanten är lite romantisk förstår Ni. Sen fortsatte det, strök nya dukar och lade på bordet på balkongen. Fräscht blev det men inte som bilderna från Ikea. Men det är roligt ändå när det bliver lite vår inne oxå. Ute minsann var det ingen vår, satt mig på rullatorn för att vänta på färdtjänst, men jag fick allt packa mig in och sätta mig i förstugan.
Norröver hade de fått 25 cm snö, de visade när de plöjde vårvägen
där var snön flera meter hög, huva mig för det. Hur orkar folk där det är så mycket snö, när tusan kommer våren till dom? Men det är klart De älskar ju sin hembygd, de är ju vana. I dag var det inte lika
piggt hos min man,vår son försökte muntra upp lite men det är inte så lätt ibland. Nu hoppas jag att det är bättre i morgon, jag har köpt lite godare kakor till kaffet, för jag vet vi får besök där. Man kan ju bjuda till ibland. I dag köpte jag en tiopack med rosor, oh vad fina de är, så köpte jag en gammaldags pelargon till, den skall jag ha på pedistalen där ute på balkongen. I morgon får jag Hängpelargonen från dotter och måg, lite i förväg tills jag fyller. Hoppas bara det bliver lite varmare så bliver allt bra. Som vanligt lite förlångt, godnatt kära vänner.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

ja, fysjutton vad det har blåst idag. Gick inte att höra vad man sa till varandra om man inte skrek. Härligt med lite nypyntat och frächt, känns alltid bra. Ja vi ses i morgon eftermiddag.
Puss och kram nu väntar kudden.

Majberggrens's Värld sa...

Du skriver såå fint om din make och vad du gör av dina dagar. Roligt att läsa. Trevlig söndag/M

Majberggrens's Värld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.