måndag 21 maj 2012

Jag tror, Jag tror på sommaren


Den här bilden skulle kunna vara på min gubbe och mig, väldigt lika oss. Men det är det inte, det är en bild från Office. Men det passar bra, den heter Minnen och det är ju vad man lever på nu för tiden. Det var så bra i dag vid mitt dagsbesök, en vaken gubbe då bliver allt mycket roligare. Men det var värre när man kom hem, det är en firma som spolar väggarna med något flytande och tryckluft. Men det gick ju innanför de treglasade rutorna, jag trodde det var på utsidan och skulle torka av dem. Men icke sa Nicke, det gick inte alls, jag fick inte isär fönstret. Måste be något av mina barn om hjälp. Jag har ju nyss haft fönsterputsare här, som har putsat överallt. De tyckte oxå att det är jobbigt med dessa fönster.
Något annat som är jobbigt är att jag missar dopet i morgon, det är en slälkting som heter Estelle som skall döpas. Men det bliver ju repris så jag klarar mig ändå.Vi gamla tanter permanentar ju oss så det är det som sker under dopet. Lisa Marklunds bok fick sonen ta med sig hem i lördags, det var något som inte stämde överens med min läslust. Jag fick 2 böcker av min dotter i Mors-dagspresent som jag var och hämtade ut i lördags. Den har riktigt fångat mig, den heter Brännmärkt, och handlar om Hansatiden året är 1391. Äntligen en bra bok underbart, författarinnan heter Catharina Ingelman-Sundberg. Roligt att läsa något av någon man inte känner igen. Jag gör inte det i allafall. Hoppas Ni har det bra nu när sommaren har kommit, vilka underbara dagar just nu, ha det så bra.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Så dom kunde inte vänta tills efter du hade varit hos frissan. Vad är det för mamma o pappa hon har den där Estelle ;). Kul att du verkar gilla böckern. Jag tycker hon skriver jättebra om den tiden. Bra att pappsen var lite med idag när du var där. Så kommer det bli lika fint i morgon oxå har jag sett. Så himla skönt. Kramis på dig och natti, natti

Lisa-Maja sa...

Hej Hajan!
Tack för dina gulliga komentarer:)
Vet du, jag tror också på sommaren, i alla fall idag... det är stekhett ute, men med vindarnas hjälp blir det oerhört skönt och behagligt.
Jag har precis druckit en kopp kaffe och samtidigt tittat på prinsessdopet, två flugor i en smäll;) Kaffet var gott och dopet mycket vackert.
Nu ska jag ut och plantera lite blommor, sedan ska jagsätta mig i syrummet och fortsätta med mina projekt.
Ha en fin dag!
//lisamaja

Majberggrens's Värld sa...

Jag har tittat på sändningen från dopet, dvs tv1, men blev nog lite besviken måste jag säga. Men konstigt nog hade Aftonbladet live sändning och den var bra....jag gillar ju tex att se gästerna, deras kläder mm. /M