torsdag 17 maj 2012

En härlig dag, med lite hjälp med datan

Idag skall Du Nzi få min eloge, för jag älskar Dig, vi är nästan lika gamla Du och jag. Dig har jag hela tiden på mitt skrivbord så jag kan slå upp denna bild och titta på Dig. Den här bilden tog din matte när Ni skulle ha främmande och Du vill ju vara med och se vad skall De få för gott då? För det var ju dukning på gång. Din matte är min dotter, så jag är egentligen din mormor, visst är det knepigt. Du är den snällaste schäfer jag vet i alla fall, visst Du har haft två föregångare men det blev aldrig som med dig. Så många pussar jag fått av Dig, Du är lite grå om nosen minsann, men det är jag med som Du vet. Hur många än vi är hos Er, så håller Du reda på oss, det skall en flockledare göra. Du går en ronda omkring oss, skönt nu är alla på plats. När vi sitter till bords, Du tigger inte som är oartigt, nej Du lägger upp din stora tass i vårt knä, eller puffar på armen så vi skall förstå. Jo jag är lite ful, jag smyger ner lite godis till Dig ibland. Men matte och husse tycker inte om det. Men mest sköter jag mig och det gör ju Du med. Bäst är det när morfar är med för då kan man hitta mycket som ramlar bredvid. Morfar bliver ju jättelycklig när Du lägger huvudet i hans knä, och tittar med dina stora bedjande ögon.Tänk så lätt han tappar en bra bit då. Men du har ju fått en kompis också, som kommer upp i knät på morfar, men han får en egen historia från mig för jag älskar honom med. Nu får matte läsa detta och pussa Dig på näsan från mig. Kram från gammelbäggan

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, någon bättre prinsessa finns det inte. Hon kan göra så att hjärtat smälter på än. Jag har faktiskt sätt på hockey nu, och ska se Sverige snart när den börjar. Tack snälla för en fin dag och Nzi hälsar tebax.

Sophie sa...

Lilla fina älsklingen! Vi som inte skulle ha någon mer hund & så träffade vi den finaste lilla underbar Nzi. Fin text om henne, några tårar föll, jag är ju som du vet lika blödig som du! Puss mormor, vi älskar dig!

Bromans Bravader sa...

Tänk vad djur är underbara. Så bra vi mår av att ha dem omkring oss.
Jag har växt upp med både katter hundar och hästar. Sen jag blev vuxen har jag inte haft något djur, men i höstas skaffade vi oss en liten katt.
Hon ger oss så mycket glädje och jag är så glad över att få ha henne här. Nu ligger hon och sover bredvid mig och hon följer mig som en hund. Där jag är, där är hon.
Kram fina du!

Lilla Blanka sa...

Vilken going!

Så härligt med djur, med sin villkorslösa kärlek...underbart!

Stor kram
Mia

Anonym sa...

Hon denna dära på bilden där...Det är ju MIN prinsessa...Och vem är då jag att skriva detta...Jo jag är "Husse" till hon denna där...Jag har omvänt henne till den väna lilla underbara varelse det idag är...När hon som 14 månaders unghund kom till oss så var hon rädd för allt..."nästan allt iaf." I vårt hus och med vår familj som inkluderar våra föräldrar (vilket du är en av dom) har vi skapat en Jyckinna som är MYCKET självsäker i sig och inte rädd för något, hennes jaktkamplust ihop med den sociala kamplusten gör henne till en superduper brukshund...tyvärr med ett litet aber gentemot andra tikar *s* Men sådana är ni "Kvinnor" ingen ska ta över era domäner *ler* ...Puss svärmor jag tycker om dig mä..Precis som din dotter, din son, dina barnbarn och din älskade "Brunte" gör...

Monika sa...

Åh, så charmig! :o) Man blir ju glad bara man ser den bilden.

Tusen tack för båda dina fina kommentarer. Jag läser alla kommentarer innan jag publicerar dem. Jag hade inte varit in och läst, därför såg du inte din kommentar. Men nu finns båda med :o)

Det hade varit hut trevligt som helst med sällskap där på mitt brosteg :o)

Ha det fint och trevlig helg!
KRAM
Monika