måndag 28 maj 2012

En fin Morsdag trots allt annat


Allt var klart med maten när vi kom hem från min gubbe. Då sa min son, gå ut med Dig på balkongen så ropar jag sen. Det var  fläskkotletter vi hade, kokt god potatis, morötter och ärtor.Vit saltgurka till, var pricken över iet. Sen fick jag gå ut igen på balkongen då diskades och plockades bort, sen ropade han och undrade om jag ville ha kaffe eller efterrätten.Var på Morsan svarade både och. Så vi hade blandade bär, glass franska våfflor och kaffe. Hur kunde jag glömma min fina Mors Dag. Jo för jag har bara min gubbe i tankarna. Men kära son och barnbarn tack för Ni kom. Ja kommer gör ni ju, men i går satte jag mycket värde på detta. Sonen åkte och handlade lite extra som behövdes. Jag sa till mitt barnbarn välj något du vill ha när ni är och handlar. Hon valde en fin tidning, där det var bipackat en Bikini i. Det tyckte jag var roligt att den passade så bra. Sedan gjordes det klart det sista och där satt jag som en primadonna.Tack om Ni läser bloggen mina kära.

5 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Grattis till en fin Mors Dag! Jag tittade också på MM och håller med dig.Pernilla är en stark kandidat till segern tror jag/M

Mamma C sa...

Så skönt och bra du fick det igår. Det var ju bara din dag och det tänkte brorsan på kan jag läsa. Hemma här var det fullt hus men det vet du ju redan. Som du ser försökte jag fixa till det lite granna. Hoppas du blir nöjd.
Kram

Viola sa...

Vad rart utav sonen :) Malte hälsar och tackar för hälsningen..just nu sover han vid mina fötter...lite lugnt ett tag...pust..kram

GryNoKa sa...

Gratulerer med overstått morsdag! I Norge har vi morsdag i februar. Været skifter her også, i går var det sol og 15 grader, i morrest når jeg dro på jobb kl 0600, var det +2 grader og snø i luften, fjellene rundt der jeg bor var dekte med nysnø. Ja, ja vi bor jo nord for Polarsirkelden så vi må vel tåle det.
Håper du har fint vær i dag, ønsker deg i allefall en fin dag. Klem til deg! :)

Sophie sa...

Oj oj oj, här skrivs det för fulla muggar.. Det är så himla roligt att läsa dina inlägg, det uppskattas. Verkligen!

Läste om den finaste lilla hunden i världen lite längre ner på sidan.. Vad skulle jag göra om dagarna utan honom.. Han förgyller mina dagar & gör mig otroligt varm i hjärtat varje dag!

Att vi har något speciellt är det nog inte bara jag som vet, det är liksom han & jag.. Mitt älskade lilla Orvar troll!

Puss & tack för ett fint inlägg.

Hälsa min lilla morfar & säg att jag ofta tänker på er två!

Puss