onsdag 2 maj 2012

Det var så det började

Ja hur kom det sig att jag började "blogga" ,jo jag tyckte det verkade så trevligt med Mamma Cs blogg.Min dotter alltså jag blev så sugen.Men sen tänkte jag,man är väl för gammal förstås.På min första data som jag fick av ett barnbarn,på den var det kamera också.
Och en gång när ett annat barnbarn var här så sade jag,det verkar så kul Martina.Vet Du farmor vi gör det i dag ,så Martina hjälpte mig att komma igång.Så tog vi det här kortet,det är min son ,Martina och jag.Vi kallar det 3 pucko, bara på skoj.Det är farligt och roligt med data,faktiskt en kompis på sätt och vis.Och min kompis i Mölndal har sagt så många gånger skaffa Dig en data.Så nu mailar vi ju varje vecka flera gånger till varandra. Men jag har ju aldrig kommit så här långt om inte mina nära och kära hjälpt mig.Min dotters man är ju utbildad på detta,och han har verkligen försökt att hjälpa mig på rätta vägar.Han har  många gånger velat få mig att förstå detta med data. Jag har ju arbetat på kontor över 30 år,där hade vi data med förstås,men det var ju bara fakturor och sådana saker.Jag vill gärna andvända tangentbordet som på en skrivmaskin och då går det åt helsicke ibland,jag spretar för mycket enligt son,dotter och måg.Men trägen vinner och jag tycker det är så roligt,jag lär mig nog till slut. En liten förklaring från Hajan

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Inte många i din ålder som är så här haj på dator som du är. Och det är inte många över huvudtaget som har en data heller. Så av mig får du en extra stor guldstjärna fast du spretar med fingrarna över tangenterna. Så att det blir lite olika kortkomandon. Puss på dig min lilla datanörd till mamma.

Tre Tanter sa...

Åhh vad söta ni är tillsammans och vilka vackra foton!

kram 3 tanter

Bromans Bravader sa...

Jag tycker att det är helt underbart att du bloggar.
Och så härligt det är med datorer och bloggar ändå. Så många "vänner" man fått som man aldrig skulle träffat i verkliga livet, och så mycket tips och inspiration det finns där ute.
Kram Jannike

Rosa i huset i vitt sa...

Helt fantastiskt att du bloggar ...jag började blogga förra året och det är jättekul.
Ni ser härliga ut på fotot

Kram Rosa