måndag 14 maj 2012

DET BLÅSER I " TRÄA " I DAG

 I dag har De framme den stora blåsmaskinen, undrar vem som sköter den? Har varit på besök som vanligt i dag hos min man, han ville ha kaffe, så jag kokade. Men nu var det en sådan där knepig dag så när jag ville ge honom det passade det inte alls. Jag skalade en stor apelsin och gjorde klyftor, det var toppen bra . Måste säga att apelsinerna nu är jättegoda, saftiga och söta. Försökte att prata lite med varandra, men han är så trött, sköterskan sa att det följer oftast på en stroke.Vill inte prata sjukdomar men jag måste ju berätta hur det är just nu. Det bliver ju ingen ordning med min blogg heller, har svårt att samla tankarna. I dag tog ja med mig blombuketten, med bara vackra vilda blommor, som en sköterska ordnat i från maken. Hon har varit ute och plockat för att jag skulle bliva glad. Tidigt i morse kom det första telefonsamtalet, det var min dotter som grattade mig. I går kväll ringde sonen och undrade om jag vann på lotterna jag fick i Lördags, från honom. Sen har syjuntan ringt, många gratulationskort det var väl rart. Två st Mail har oxå kommit. Så jag skall inte klaga, det blev lite roligt i allafall
mitt i all bedrövelse. Jag har nyss ätit min middag som blev de där kycklingfileérna som jag lindat Serrano-skinka kring samt potatisklyftor. Jag tog bara en filé förstås. Nu skall jag ta en kopp kaffe och en flotyr-ring, jag kommer att bli så trind och god, men vad gör väl det? Carola sjöng ju om 14 Maj så det är ju bra då !!

5 kommentarer:

  1. Det gör väl inget om jag Grattar idag igen. Tycker att du skriver så bra i din blogg, om hur livet är i stort och smått!
    Den som sköter "blåsmaskinen" tog en sväng förbi Gbg också men jag tror han/hon har dragit vidare nu.
    Fortsatt trevlig kväll, kanske blir det hockey som jag förstått att du gillar./M

    SvaraRadera
  2. Grattis på din dag!

    Jag tycker om att du skriver om livet som det är.
    Det är mysigt att läsa hos dig även om jag inte kommenterar jämt.

    Bra att du unnar dig lite gott, själv ska jag lägga mig framför tv:n och äta glass med nougatsås!

    Kram från Hannis

    SvaraRadera
  3. Hipp, hipp hurra till min fina mamma idag. Ja, ja vet att jag redan grattat dig ;) Jag har fixat en laxmiddag och en middag med isterband.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen i efterskott! :-) Vad roligt att du blev ordentligt grattad!

    Kycklingfiléer lindade med serranoskinka låter hur gott som helst, det måste jag prova någon dag framöver :-).

    Varför vår lilla Noomi fick pluttskor, var för att vår äldsta hund skadade tassen i vintras, hon skar sönder sig på den hårda snön. Husse fick stora skälvan och tänkte att den kommande jaktsäsongen var hotad, därför beställde han snöskor som han tänkte att hundarna kunde ha på vinterpromenader om det är skare och liknande. Men Noomi blev så ledsen så hon slipper ha pluttskorna på sig, skare eller ej :-).

    Ha en fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Nej men oj, jag missade att du fyllde år igår. Han inte läsa tyvärr!!
    Men stort stort grattis en dag i efterskott. Hoppas din dag blev fin, det verkar som om du blev ordentligt firad ändå!!!
    Stor Grattiskram!!!

    Ps. tack för fina orden, och du har rätt, ditt barnbarn är väldigt söt!

    SvaraRadera