tisdag 8 maj 2012

Dans är alltid populärt

I dag var jag på besök hos min man, och där var det underhållning. Det var Tonbandet som var där, 5 st pensionerade lärare som har satt ihop en liten orkester. Bara gamla härliga sånger Ewert Taube, Jules Sylvain, Carl Antons och allt från Göteborg, från Låt Hjärtat "va" med. Alla vårsånger sjöng vi i dag, Alice Tegner. Man bliver rörd när man ser att musiken är förtrollande för oss gamla. Sen tog vi lite Lasse Dahlqvist. Tyvärr har jag inga bilder på denna orkester, jag glömde min kamera tyvärr. Bilderna här är från förra tisdagen när Seniordansarna var på besök. Om det har jag berättat förut. Det är också bara pensionärer som är så pigga och åker runt och visar nya danser och lekar. Det blev det lilla på pränt i dag
hoppas vi ses en annan dag.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Kul när det händer lite saker på hemmet. Vet ju hur uppskatatt det var i midsommras när det var några som spelade och sjöng. Har precis sett ifatt Halv åtta hos mig. För idag är det ingen Hockey på tv:n.
Kram