onsdag 25 april 2012

Var är Ryssvärmen Ni talat om?

Äntligen i dag såg jag Pelagoner utanför vår Blomsterhandel, inte så stora som på denna bild. Men de var fina ändå, de bliver väl större får man hoppas. Förra året köpte vi Mårbacka, 2 st de kostade nästan 90:- st. Men de klarade inte jag på min inglasade balkong. Petunior trivs både hängande från taket och i krukor. Nu var det om värmen jag skulle prata, varje dag har de lovat värme från Ryssland den har väl försvunnit på vägen. I dag när jag skulle till frissan var det riktigt kyligt, inte bara jag som tyckte det. Faktiskt vid tretiden kom det snöblandat regn, jag är en riktig vädergumma kan man säga. I kväll kl 18.00 kommer kompisen hem från Aten, det har gått 14 dagar redan. Undrar om han vänder tillbaka igen, skitväder att komma hem till. Man börjar att misströsta på vädret, i dag visade de en trailer för första Maj från Lunds universitet. Det ser jag alltid brukar vara så fint Magnolian brukar ju blomma då, jättefina träd. Förr så gick man ju ut och såg på Valborgseldar sista April men nu har man blivit för gammal. Då skulle man alltid ha något nytt, även om det var kallgrader, skulle man visa upp sig. Så dumt man skulle ju gjort som mamma och pappa ville klätt sig varmt i stället. Men de fick tala för döva öron, man trodde ju man visste bäst. I morgon skall jag äntligen åka till min man för besök, har inte varit där sen i Söndags. Jag har som vanligt bakat muffins, det gillar han. Nu slutar jag för i kväll. Skall svara på 2 mail jag fått i dag.
Natti,natti

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Jo, fy sjutton vilket skitväder det har varit idag. Jag frös som en hund när jag cyklade hem från jobbet. Regnet bara vräkte ner då och så blåste det oxå. Tänk vad tiden går snabbt, har han redan varit borta i 14dgr.
Kram och natti, natti

Majberggrens's Värld sa...

Jag är från Västmanland och där fick jag vara glad om snön var borta valborgsmäss. Men visst skulle nyinköpta vårdräkten på, handskar och kanske tom en liten "pillerburk" på huvudet (60-talet) Vi sjöng Vintern rasat ut.....för full hals och nu var det Vår, oavsett väder. Och aldrig hade jag några krämpor då inte.....