måndag 2 april 2012

Skall detta vara våren

Nu vill både Krokusen och jag få det lite varmare. Krokusen börjar att krokna utmed husväggen, det som var så härligt nere hos maken. Snödroppen kanske tål mer? Underbart i dag har en kille varit här och tvättat alla mina fönster. Det blåste som sjutton när han plockade bort alla fönster på balkongen. Snabb var han oxå, men vi har treglas så det var mycket att tvätta. Jag bjöd på kaffe förstås det gör man alltid, men i dag fick jag höra att i staden är det aldrig någon som bjuder på något, fast alltid när man liksom kommer ut på landet?? Då är jag glad att jag bor på landet och bjuder på en kopp. Han blev väldigt glad och tacksam, han hade varit redan klockan 07.00 hos en kund.Till mig kom han 10.20, jag sade Du får säga till när Du vill ha kaffe. Jag tager gärna det på en gång svarade han. Det är ju bra att taga en firma, med Rut-avdrag, det har alltid funkat så bra. Men han talade om att många inte betalar sin faktura, hur kan man bara göra så? Ja det finns folk till allt, man slutar aldrig att förvåna sig. Nu skall jag i allafall taga mitt eftermiddags-kaffe och min lilla glass, tack för i dag.

4 kommentarer:

  1. Man undrar som sagt hur man bara kan strunta i att betala.. Rikard & hans kompanjon har också haft det problemet några gånger, det är ledsamt & det tar så mycket energi som man kunde lagt på annat skoj!

    Idag var det verkligen inte skönt att ta långpromenaden med Mr. Korv. På med mössa, vantar & långkallingar.. Nu sitter vi & myser i soffan med kvällskaffe & en bit mörk choklad.

    Puss från Orvar & mig.

    SvaraRadera
  2. Härligt med skinande fönster och i morgon får du gardiner i dom igen oxå. Jag sitter vid datorn nu en liten stund innan jag ska sätta mig vid tv:n 21.00. Jag har en kopp rött te och en knäckemacka.
    Kramis på dig.

    SvaraRadera
  3. Här ska de oxå beställas fönstertvätt till alla Bossgårds fönster, ser jag fram emot, ha en fin vecka, VIOLA

    SvaraRadera
  4. Skönt att få fönstrena putsade och rena. Märkligt vad folk kan uppföra sig illa...men det slår nog tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera