söndag 8 april 2012

Påskdagen tillsammans med nära och kära-

I dag blev det riktigt trevligt igen hos min man. I dag var alla dörrar öppna för oss besökande, det kändes skönt. Då vet vi att det är som vanligt igen, det har varit magsjuka ett tag. Min gubbe har aldrig drabbats när det varit något på gång, som tur är. När jag hade dukat kaffebordet, kom en kompis till min man, jag tycker han varit enastående med att besöka min man. I dag hade han med sig Dammsugare (marsipan) oj,oj,oj det är inte bra, för sött  för honom. Men han fick taga en halv, vad gör man ? Han älskar kakor och godis.Sen kom vår dotter flängande på sin cykel i blåsten, där går det undan skall jag säga.Vilka underbara barn vi har som gläder sin Pappa och Mamma. Det bästa av allt i morgon får jag besök av henne, då skall vi köra med datan det är så mycket som jag vill lära mig. Jag tycker det är så roligt med detta, det är väl för jag är så mycket ensam, ett bra kompliment för mig. Jag kanske skall börja att måla igen, jag målade i olja men det blev mindre och mindre tid för det, när min man inte var bra. Nu kan jag inte skylla på det för nu är jag ju bara själv här hemma. En kusin till min man har redan beställt om lusten flyger på, Ja vem vet vi får se. Men denna dag är jag helt nöjd med hur den varit. Nu skall det bli kaffe här med, vi hörs i morgon igen

1 kommentar:

Mamma C sa...

Hejsan, nu är jag snart på G.
Kram