lördag 28 april 2012

OJ DÅ KÄRA NÅN

Har nyss kommit hem från besöket hos min man. I dag undrar jag om han kommer i håg att vi varit där. Han vaknade till lite när vi satt upp lilla Orwar på bordet framför honom. Orwar är en liten Jackn Russel väldigt snäll och kelen. Min gubbe och han brukar vara kompisar. Min man har ju fått en stroke, därför bliver det så här ibland. Men i morgon när jag kommer är han antagligen jättepigg. Då får man vara glad för det.Vår dotter som är Mamma C, som oxå har en blogg. Hon hade varit uppe på morgonen och bakat goda Scones, vi hade Prästost som pålägg. Mitt barnbarn Sophie skjutsade mig hem, så hann jag med ett besök till Coop med. Måste ha med lite frukt i morgon, sen köpte jag Franska våfflor till kaffet. Förbjudet, men syster sade att någon gång får man fuska med sötsaker. Han måste ju få ha något han gillar också.
I kväll bliver det Smartare än en femteklassare och Robins.
Det var roligt att Frida vann Boxningsmatschen, jag kunde inte se färdigt i går, det är en jäkla sport (ursäkta).
Tack Gode Gud att ingen av de mina håller på med den sporten.
Glömde att berätta köpte 2 fina Pelagoner på Coop tvåfärgad, lite ovanlig tyckte jag. Ha en trevlig kväll alla Bloggers

4 kommentarer:

Katta sa...

SÅ du är mamma C:s mamma :) henne har jag ju bloggat med länge och jag kan tänka mej det var goda scones hon bakat hon är ju en riktig hejjare på sånt. Klart din man måste ha nåt som piggar upp om det så är franska våfflor eller en söt Jack Russel. Kram Katta

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan kikar in här hos dig .

Ha en bra helg
Kram Rosa

Mamma C sa...

Du får kanske tala om för honom i morgon att vi var där. Jag tycket det blev lite kyligt på eftermiddagen. Vi hade tänkt att sitta på altanen när vi hade grillat. Men det fick bli inne.
Kramis

Anonym sa...

Tjena svärmor, bra låt du fått fatt i till bloggen...

Hälsa Brunte i morrn...själv sliter jag på jobbet, pelagoner, sa du...vi säljer ju dom oxå...5 för 100:-

Hängpelargoner har vi oxå...skaru ha en ampel hängpelargoner när dom växt te sig ? eller skräpar dom för mycket på din balkong ?...säg ba till...

"Svärmorsdrömmen" *s*