fredag 6 april 2012

Nu har Påsken gjort sitt intåg

Så har snön kommit som de lovat, det är skönt att de håller vad De lovar. I dag när jag var nere hos min man så satt JAG och somnade, men väcktes av att han sade, kolla vad det snöar. Det är inte klokt, varken att det snöar eller att jag somnade. Det var första gången men det bliver säkert fler gånger. Jag sade ju att jag skulle skriva äggletar- listan i dagens blogg. Men det vill jag inte för då har väl mitt barnbarn redan räknat ut var det gömts. Jag har redan dukat, jag vill ha klart när vi kommer hem efter besöket. Jag visste inte om jag skulle ha potatisgratäng eller potatisklyftor. Men jag tager potatisklyftor denna gång. Jag hade ju gratäng när de var här, i slutet på Mars så det är ju inte så länge sen. Med god sås till så duger det oxå. Sen bliver det lacktosfri glass och bär till efterrätt. I kväll bliver det TV, (gud bevare den) det börjar ju något nytt på Ettan Högklackat heter det, men jag vill nog kolla på Lets Dance. Det andra programmet kan jag ju se i repris eller Svt Play. Man behöver ju inte se allt, men jag vill vara med än så länge. I dag frågade min man om jag hade hängt upp Häxan som vi har, nej sade jag den ligger i en kartong på vinden. Den Häxan var lite speciell för hon var lik mig, lite lång i ansiktet, och hon var lik min Farmor med. I går när jag var och handlade träffade jag en granne från förra stället där vi bodde, hon hade köpt en lika dan häxa på Guldfynd med det året. Det första hon sa var jag har hängt upp dig på dörren i år med. Jag blev inte ledsen för Häxan är fulsnygg som man säger. Det är bara att tacka och ta emot. Glad Påsk igen.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det hör ju inte till vardagligheterna att min lilla mamsen sitter och nickar till. Men det kan vara skönt med en liten nap ibland, sedan är man klarvaken igen. Här har det varit tjo och tjim hela dagen. Dom åkte vid 19.30 då var lille Wilmer hur trött som helst. Nu har jag kollat på Let´s Dance och rätt åkte ut tycker jag.
Kram och sussa gott.

Bromans Bravader sa...

Alla här vi "häxor" på ena eller andra sättet =)
Glad Påsk kära du!