måndag 23 april 2012

Nu börjar det bli allt grönare

Nu faktiskt ser jag skillnad varje dag. Jag bor nära Järnvägs-spåren här, och nu har knopparna verkligen blivit stora. Man älskar våren antingen man är gammal eller ung. Jaaa, det är klart att det pirrade lite mer när man var yngre. I dag fejar jag lite extra för att göra mig till i morgon. Har till och med tagit fram "servettringar" jättefina i vitt och grönt. De har en underbar gammal dam virkat åt mig, kommer att bli vackert på bordet med gröna servetter. De bliver lika fina hur många gånger jag har tvättat dem, de är i bomullsgarn. Jag har satt kameran på laddning, skall taga några kort vid denna avslutning. Jag skall också göra en tårta, Kladdkakan köpt färdig, men på den skall jag lägga färska frukter och skivade jordgubbar, det får bliva till kaffet. Efterrätt får de pannacotta med Björnbär och Hallon på. Välomstdrink får bli på vita vinet Leva + lite juse i. Det får inte bliva för starkt, till vinet får De små Krustader med  Västkust sallad i, visst låter det gott. Märker Ni att jag berättar baklänges vad för rätter det blir. I går kväll skippade jag Tictanic , jag kände bara att nu vill jag gå och lägga mig. Kanske berodde det på att jag hade köpt en ny bok, den heter Änglavakter. En författre som heter Kristna Ohlsson, skall bli spännande har aldrig läst henne förut. Nej nu skall jag sluta ni får reda på i morgon hur allt gick. Jag skall ta mig lite förmiddags kaffe nu.

5 kommentarer:

Vita Hemligheter sa...

Hej!
Din kommentar hos mig...Vad menar du med att det inte passade??
Kram Emma

Bitte sa...

Vilken underbar grön bild, nu längtar jag extra mycket efter vår och grönska :-). Våren har kommit av sig här uppe i norr, det snöar och regnar om vartannat...

Vad mycket gott du ska bjuda på i morgon, trevligt sällskap på det kan inte bli fel!

Nu är ett litet paket på väg till dig, sent omsider... :-).

Ha en fin vecka!

Hälsningar
Bitte

Tre Tanter sa...

Vilken härlig bild, tack för dina rara ord om vår blogg, ha en trevlig vecka, 3 tanter

Mamma C sa...

Låter toppengott allting. Ha en finfin dag i morgon.
Kram

Bromans Bravader sa...

Vilken underbar vårbild. I Paris hade våren kommit längre än här och det var härligt att få se ljusgröna träd och blommor. Längtar till det blir så här också.
Kram och lycka till med kompisträffen!