tisdag 10 april 2012

Nostalgi och nutid

Hejsan, vad nostalgisk jag blev här om morgonen.Selma Lagerlöfs "Nils Holgersson" gick ju i repris. Tänk så länge sen det var, man såg den. Den första som jag kommer ihåg bättre är ju  ljusår sen sist den visades. Men denna var lärorik, hoppas många barnfamiljer såg den. Jag kommer i håg, att man lärde sig lite om Sverige oxå, och hur man skulle vara mot varandra i livet med. I dag eljest har jag jobbat som sjutton jag var redan klocka sju i morse i tvättstugan, men det går ju som en dans nu för tiden. Hur det var förr på den "Gamla goda tiden" har jag redan berättat för länge sen i min blogg. Men nu lever vi i nutiden och regntiden, i dag har varit för bedrövligt, här är stora vattenpölar på gården. När jag kom upp från tvättstugan var jag tvungen att lägga mig ett litet tag, passade då på att läsa om Titanics undergång. Den 15 April är det 100 år sen det hände. Skall komma en film på svt om detta den skall jag försöka att följa. Jag kommer så väl ihåg allt man hörde efteråt. Det fanns en i Östergötland, en dam som överlevde hon var bara ung flicka när detta hände. Ja det är mycket annat som hänt också, man märker att man är gammal när man talar med ungdomarna de tycker nog att man svamlar ibland. Då får de tycka det, nu skall ja taga mig en kopp starkt kaffe.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Ja fysjutton vad det har regnat, och jag tror det håller på ännu. Nils Holgersson var nog jättelänge sedan jag såg på tv:n. Kan vara kul med gamla filmer ibland.
Kram