torsdag 12 april 2012

När minnet sviker för den man talar med

Har nyss kommit hem efter en liten utflykt för att handla. Jag har druckit gott Te, Himlagott heter det.Till det tog jag en fralla med Vallmofrön på, jag lade på några skivor Kivi oxå tillsammans med osten. Det värmde så gott, solen är ju framme i dag, men det är blåsten som är lite jobbig. Jag sitter och tänker på när minnet sviker en. Jag träffade en god vän i dag vi har varit ett par gånger på samma Mallorca resor.Vi har inte rest tillsammans, så väl känner vi inte varandra, men vi är ju från samma ort i allafall. Idag så sade hon fy vad kyligt det är fast solen skiner. Jaa Du sade jag nu skulle vi ha kunnat åkt till Mallorca, tänk vad trevligt det var. Hon tittade på mig precis, som vad är det hon yrar om? Visserligen är det nästan 20 år sen den resan när vi träffade varandra. Jag påminde henne om att hon köpte en väldigt snygg skinnkappa då, jag skulle själv velat ha en sådan, den var i en härlig grön färg. Det blev så jobbigt, jag visste inte hur jag skulle komma ur vår pratstund. Då säger hon Du måste förlåta mig jag kommer inte ihåg detta, då sade jag att jag kanske kommer ihåg fel. Men det vet jag att jag inte gör, vad hemskt när minnet sviker oss. Jag är så glad ändå, min man har ju haft ett par små strokar, men minnet finns kvar som väl är. Jag själv har än så länge ett bra minne angående resor och platser. Men vad folk heter har jag svårare för. Så det börjar nog tryta på mig med, men vi hjoppas att det inte går så fort. Jag vill vara med ett tag till med mina minnen.........

5 kommentarer:

Sophie sa...

Det där med dåligt minne behöver ju inte bara ha med åldern att göra. Jag tycker minnet sviker mig ganska ofta & då kan jag ibland tänka, hur ska det gå..!! Tänk, idag, i skrivande stund sitter jag på trappan in till huset & lyssnar på måsarna & tar in dagens sista strålar så underbart! Puss & Kram lilla mormor. Hälsa till morfar att jag tänker på er!

Mamma C sa...

Håller med föregående talare om minnet. Ibland är det helt otroligt med saker som ska kommas ihåg. Men förstår om du kände dig lite jobbig till slut i ert samtal.
Ha en bra kväll.
Kram Mamma C

Majberggrens's Värld sa...

Varmt tack för din kommentar hos mig. Hoppas du tittar in igen! Du skriver själv väldigt trevligt men just nu har jag inte tillfälle att läsa så mycket men anmäler mig som följare. Trevlig helg!

Majberggrens's Värld sa...

Vet inte varför mitt foto inte kom med men det kanske dyker upp under följare senare/M

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vad trevligt att titta in hos dig. Minnet sviker alla då och då. man har för mycket i huvudet.
Ha en fin helg
Kram Agneta