tisdag 17 april 2012

Mustrassel och regn,regn,hagel och regn


Vilka dagar jag haft, ovan som jag är förstod inte jag ett dugg. Det var inget som fungerade för mig, texten försvann, den lilla pilen rörde sig inte hur f--n skall jag göra. Nu har jag förstås kommit emot någon tangent igen? Sen rystade jag på den så kallade Musen, då fungerade det en 2-3 rader sen var det stopp igen. Då kom gumman på att använda den lilla plattan där man kör pekfingervalsen. Ja det gick ju men inte så bra, då vände jag på musen och kollade lite, tordes till och med öppna skrället, snurrade lite på batteriet fick kontakt. Nu begrep jag vad det var Batteriet var slut, totalt finito. Ringde både min son och dotter, köp nya batterier, finns på Coop sa dottern. Ja tycker Du skall skaffa en sladd sa sonen. Det lät för dyrt tyckte jag, jag köper nya batterier. Inte nog med datastopp detta konstiga väder, i dag har det både regnat, haglat och snöat. Vi har haft blå himmel emellanåt med. I dag fick jag telefon från Möndal, min kompis trodde jag var sjuk som inte varken skrivit mail eller blogg. Vad glad man bliver när någon saknar en. I går kväll fick ja sms från Aten, att han satt och såg på Akropolis som var så vackert upplyst, sammets liknande värme på kvällen 20 +, så underbart. Jag skall smsa tillbaka i kväll och tala om kolsvarta moln, 3+ ute, halv snöstorm. Precis nyss ringde det på min dörr, jag har aldrig någon som kommer mer än barnen, därför blev jag lite rädd, men då ropade min dotter i brevlådan det är jag mamma. Min lilla solstråle kom med 10 batterier, vad skönt, antagligen kommer sonen i helgen med sladd. Visst har jag det bra, med mina härliga ungar. Nu tackar jag för Era kommentarer som jag fått det värmde mitt gamla hjärta.Ja nu är jag igång igen, måste in och se Skellefteå-Brynäs spännande------

3 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Hej! visst blir man "trött" på datorer mm när de inte fungerar. Skönt när det bara är ett batteri som är slut.
Jag såg period 3 av matchen och nu börjar nog Brynäs bli lite skakiga efter att ha tappat sin ledning. Tänk vad en missad straff kan betyda (förra matchen).

Mamma C sa...

Ja vilket jäkla väder vi har. Nu när jag var ute med Prinsessan var den 5-. Klart jag fixade batterier när jag hade vägarna förbi. Nu blev det många men för en liten peng än om du köpt ett litet 3-pack på Coop.
Du har et mail nu oxå.
Puss och Kram

Sophie sa...

Jag skulle precis ta & ringa dig idag om det inte hade kommit upp ett nytt inlägg.. Men du har ju många som följer dig & din vardag & som blir oroliga när du inte dyker upp på skärmen.. :D

Jag är hemma för VAH (vård av hund) den här veckan. Orvar var på operation i fredags och har lite att ta ifatt innan han kan vara själv igen.. Det blir en liten midre månadspeng, men vad gör det, han är ju lika mycket värd han än någon av oss andra två i familjen. :D

Puss