tisdag 3 april 2012

Morgonhälsning från Chile + Limpbak

Oh vad roligt äntligen ett mail från Chile, jag hade undrat om de märkt utav den sista lilla jordbävningen i förra veckan. Den var inte så stor och inte precis där De bor, och de hade bara hört på Radio o Tv om detta. Men däremot hade de varit fyra dagar Peru hos goda vänner. Alla sitter ju inte vid datan för jämnan och undrar varför svarar De inte. Nu har jag lite att berätta för min man när jag kommer till honom i morgon. Det första jag gjorde i dag var att sätta igång ett limpbak.Vår son och barnbarn kommer för att hjälpa mig att sätta upp gardinerna. Martina SMS:a förut och bad mig gömma Påskägget så hon får leta, fågel, fisk eller mitt i mellan. Det är ju inte så svårt, men nog skall jag klura ut både det ena och andra. Lite krångligt skall det ju vara. Nu får de 2 olika middagar med sig hem + en god limpa. Men tyvärr måste de åka till Centrum åt mig med, jag tyckte att jag handlat hem så mycket, men jag har glömt lite åt min gubbe, aja.baja. Men nu har det varit lite av varje så tyvärr. Jag har gjort Kålpudding, och så får han taga med sig Lövbiff hem med. Kan vara skönt att slippa tänka på maten för honom ett tag. Det äldsta barnbarnet fyller 32 år i dag, henne har jag smsat till, hon bor uppe i himmelen massor med trappor det 2,5 år sen jag var där. Men MammaC har med sig en blomma från mig till henne. Det yngsta barnbarnet fyller 17, det går alldeles för fort. Vi hörs snart igen.

3 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Glad Påsk önskar...Tre Tanter! KRAM

Mamma C sa...

Det är som värsta restaurangen hos dig. Hittade du något bra ställe för påskägget. Therése blev jätteglad för blomman. Lille Wilmer var sjuk och hade feber. Jag glömde min kamera där. Shit oxå, men får den på fredag igen.
Kram

Viola sa...

Kålpudding är en av mina favoriter :)
Vilken vacker bild du visar,,,hoppas du haft en bra dag,,,lite lindring i kylan men nu vill jag ha vårvärmen tillbaka, ha en skön kväll, VIOLA