söndag 1 april 2012

Marskattor och det är ju första April

I dag när jag satt och väntade på min Färdtjänst utan för Äldrecentrat där min man bor, blev det ett herrans liv det lät förfärligt. Det var 2 kattor som troligtvis inte ville träffa varandra, joo en ville ju men oj, oj vilket läte de har. De var under en parkerad bil,visst är det konstigt att de aldrig bliver glada när de ser varandra under denna tid? Jag tyckte att denna bild passade så bra från Ewans animerade, för den heter Ha en bra dag. Precis så sa den chaufför som körde mig hem, en underbar flicka, alltid trevlig och glad, frågar alltid hur jag mår,och hur maken mår. Så har hon en underbar Finladssvensk brytning som gör det låter ändå bättre att höra. Och jag tror eller vill tro att hon frågar för att hon bryr sig, inte bara  för att vara artig. Hon undrade varför jag bar hem blommer, man brukar ju ha dem med sig när man går och hälsar på någon. Jag förklarade att både min man och jag fick blommor från vår Dotter och Måg. 2 orkideer till min man och en till mig. Jag älskar orkideer, så jag blev så glad. I morgon kommer fönsterputsaren skall bliva skönt att få upp gardiner igen, men allt går ju, det finns ju dom som aldrig har gardiner för sina fönster. Nu skall jag fika, vi hörs i morgon.

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det måste ha låtit om katterna. Hoppas du hittar någon plats åt den nya orkidéen. Nu ska jag ta en sväng med Prinsessan och sedan ska jag bänka mig vid tv:n
    Puss och kram vu hörs

    SvaraRadera
  2. Ja du mormor.. Ditt äldsta barnbarn, hon har då aldrig gardiner i fönstren. :D Vad kul med bilderna du skickade på djuren. Dem är ju för söta!! Kram

    SvaraRadera