onsdag 11 april 2012

Ljusfenomen, nej vad härligt SOL-Sken igen

Oh så underbart när jag åkte hem från maken i dag, började det att ljusna betänkligt. Hela tiden när jag var på besöket regnade det. Men så kom solen emellan molnen så underbart, för det räcker nu med regn. I dag började det rätt bra, klockan var inte 07.30 jag kollade telefonnumret, ett mobilnummer skall någon sälja något, jag tänkte inte att svara faktiskt. Men så tänkte jag något kan ju ha hänt som jag borde känna till. Så glad jag blev det var en kompis till oss, som jag talat med i förgår. Jag frågade var han var, enda gången han ringer på mobilen är när han är ute och går. Nej han hade glömt att berätta dagen innan att han fått tag på en restresa till Aten, så han satt ute på Arlanda och skulle flyga iväg i dag på morgonen. Jag pratar ju först och tänker sen tyvärr, så det första jag sa var. Går det att vara där nu så krångligt som det varit, Jaa det hade de lovat i alla fall ???? Jag hoppas verkligen det, strongt att åka iväg själv 83 år. Jag ville inte fråga vad resan kostade men lite kymigt tycker jag. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att han får en skön semester där. Varför måla faan på väggen egentligen? Jag tyckte det passade med denna fina bild om vår, med alla dessa liljekonvaljer. Jag älskar dessa blommor, på den förra boplatsen jag hade innan olyckan hände med mig, hade jag en granne hon var nästan 40 år yngre, varje vår kom hon med en jättebukett till mig. Jag fyller i Maj så det passade väldigt bra med den buketten på mitt kaffebord. Herre Gud vad mycket jag berättar för Er, visste inte vad jag skulle skriva om i dag när jag började med bloggen, men så blev det en hel del ändå. Nu är det kaffe-time för mig, ha det så bra alla bloggkamrater.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Tror du dom skänkte ut resorna för att det är oroligt där ;). Dom skickar inte iväg några resenärer till något ställe om det inte är ok. Nu skiner det ingen sol längre. Man blev blöt idag med när man skulle hem från jobbet. Vackra blommor liljekonvalj tycker jag med.
Kram