onsdag 18 april 2012

Livet har sina överraskningar både bra och dåliga

Ja här hänger min lilla Kökshäxa, jag älskar henne. Ett av biträdena där min man bor gör dessa och säljer dem på marknader och sådant. Jag köpte en åt mig, sen har jag givit bort flera till goda vänner. Men ingen av mina barn ville ha någon käring hänga där. Hon har en liten bok som hänger om armen på henne med lite goda råd osv. Jag vill hon skall se till nu att min träff för mina tanter bliver av, den 24/4 för då skall jag bjuda på vårmat, Sill och potatis, lite god ost och min hembakade limpa. Bakade i förgår har ju inte haft någon data att vara med. Men nu är allt som vanligt nästan igen. Tänker på mina barn förstås som båda har lite problem just nu. Har varit vid centrum i dag, åkte tidigt skulle uträtta flera ärenden. Men vilket skitväder rent ut sagt, blåsigt och kallt som bara den, tog faktiskt en varmare jacka i dag, får väl vädra om den en gång till.Verkar inte som man skall få andvända vårkläderna någon gång. I dag har jag oxå gjort en köttfärslimpa inlindad i bacon och sen in i ugnen. Jag blandar alltid ner en påse  Franskt- Löksoppspulver i köttfärsen, det bliver väldigt saftigt och gott.Vet ni vad jag skall göra nu då, jag skall skära en skiva från köttfärsen och lägga på en knäckemacka  + ett glas öl det bliver gott till kvällen. Hej då

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Okej, kan man ångra sig. Jag skulle vilja ha en i rött om det går ;)
Här åt vi knäckemacka med skagenröra på till tv:n förrut. Nu ska jag hoppa i säng. För jag är skit trött.
Kramis

GryNoKa sa...

Så godt det høres ut med hjemmelaget kjøttpudding. Tror jeg må prøve og lage en med fransk løkpulversuppe i.
Kos deg med god mat og øl. God natt klem fra meg. Og ja min mor er ikke med på dette kurset men hun maler og er med i foreningen. : )

Majberggrens's Värld sa...

Oh vad trevligt det låter med en träff med vänner och vad flitig du varit...låter toppen med din smörgås och en öl. Jag har en macka jag är ganska ensam om att gilla tror jag. En överbliven pannkaka på hårtbröd! Tänk att det kan vara såå gott.Önskar dig en trevlig dag/M

Viola sa...

Låter som ett härligt möte med god mat, vinterkläderna lär nog få vara kvar ett tag till...vad trött man blir, ha en fin helg, VIOLA

Ann-Catrin sa...

Härligt att få träffas så där över en bit god mat.. hembakt limpa.. det är smarrigt det.
Här har vi regn och rusk.. så trött man är på det!

kram och trevlig helg
Ann-Catrin

Synnøve. sa...

Goafton i stugan.
Så välkommen till mig ska du vara. Det är alltid lika roligt med nya besökare...
Ser du har Norrköpingsblod i ådrorna du med :)

Härliga bilder, har läst igenom lite på din blogg...

VIlka fina påsktanter du har. Säljer du sådan?

Här blir det snart en kopp te och något gott till.
Det är grått och ruggit ute. Inget vidare vårväder.

Ha det gott nu och tack för besöket. Du är hjärtligt välkommen tillbaka.
Kram Synnöve.