måndag 9 april 2012

Längtar till min stad ibland

Ja i bland bliver det så, det kommer jag aldrig ifrån konstigt fast jag bott här över 60 år. Men jag älskade Norrköping, jag tänker på våra Parker, Strömmen,Teaterarna, De Geer Hallen och alla Kondis som fanns. När jag var yngre och arbetade där blev det ju ett annat.Teatrarna och konserhallen besökte man ju så ofta man kunde. Det var ju inga problem med varken teaterbesök eller annat. Nu har det blivit ett helt företag när något skall göras.Vi brukar prata om det i min "junta" lite gnäll är det på oss ibland. Men då kommer den där lilla gubben och sätter sig på axeln och viskar i mitt öra, var glad ändå för allt som du har upplevt lilla gumman. Ja varför inte allt Du upplever just nu med. Han har så rätt, det lilla samvetet. Så därför skall jag berätta i dag har min Dotter varit här och vi har pratat, och pratat. Min son och dotter tycker nog att jag är en riktig pratkäring.Vi har plockat reda på bilder att använda i min blogg. Jag har också vunnit tredje pris i en Bloggtävling, vilken tur jag har. Bilden här är ju på Strykjärnet, den har jag fått av mitt barnbarn Martina som varit ute och fotograferat det till mig. Min dotter och jag recenserade Så skall det låta, oh vad duktig hon är lilla Elisa som tävlade med Hasse Kvinnaböske. Jag såg när hon vann Dansbandskampen, hon var bra då med men i går var hon toppen. Efter det såg jag lite på Bingolotto Sanne Nilsen var där. Henne tycker jag mycket om, men hoppas hon inte sprutat in Botox hon hade väldigt stora läppar i går, det kan väl inte vara möjligt?? Ja det är ju så poppis nu att ändra sitt utseende. Hon får väl göra som hon vill, hon sjunger ju lika bra för det. Nu är jag riktigt i farten och hungrig är jag också, så nu slutar jag för i dag, och tager min kålpudding och äter. Ha det bra och lyssna inte på denna griniga tant.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för några trevliga timmar idag. Du tjattrar inte alls förmycket, det är skönt att ventilera lite ibland. Ha en skön och bra kväll nu.
Kramis på dig

Bromans Bravader sa...

Så rätt du har. Det är viktigt att tänka på vad man har, just nu och vad man har upplevt.
Kram jannike

GryNoKa sa...

Jeg håper at du har hatt en fin påske! Jeg har hatt besøk og ikke noe tid til å lese blogger. Du har vært flittig og skrevet. : ) Takk for alle de søte kommentarene. De varmer mitt hjerte.
Ønsker eg en fin vår uke! Klem : )

Tina sa...

Ditt tjatter är faktiskt underhållande, tycker jag.
Ibland kan man undra vad folk sprutar in både här o där..

kramen