lördag 7 april 2012

Lammstek,Påskägg och besök hos Farfar

Idag blev maken lite extraglad när Martina var med, till honom. Han ville att sonen skulle klippa honom igen men det behövdes verkligen inte. Min man skojade och frågade om han skulle höja sin livförsäkring, hon har ju börjat att övningsköra.Var tusan har tiden tagit vägen, oj vad fort det går. Efter besöket åkte vi hem till mig där jag bjöd på Lammsteken, glass och bär till efterrätt. Martina letade efter sitt Påskägg, som visade sig vara två, ett med pengar i, men sen köpte jag ett Påskägg, som Lasse Åberg disignat mycket snyggt, och i det var det en stor påse godis. Jag sa i det Påskägget kan Du ju lägga versen i som jag gjort. Det är alltid roligt att spara sådana saker. Ja i går var det Lets Dance, det var ju bondens tur i går att få sluta, eljest tyckte jag de var duktiga allesammans. Snart bliver det nog Fritjofssons tur, eller oxå bliver han en legend som Kurtan blev. Ja det är roligt att se i varje fall. I kväll får man väl pendla emellan Lasse och Martin, det är ju bra program båda två. Nu skall jag ta mig en koppa kaffe i lugn och ro.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Lilltösen har blivit stortös nu. Det låter som er dag har varit toppenbra. Jag såg på Niceville filmen på morgonen när T gick till jobbet. Sedan började jag röja och rensa i garderoberna. Fick ihop en hel sopsäck med en massa gamla kläder. S och R ville bara ha kaffe när dom kom och hämtade Orvar. Vi syns i morgon hos pappa.
Puss

Martina Sjöström sa...

Tack så mycket för idag fina farmor! Och givetvis ska jag spara både ägg och kartvisningen!!

Puss & Kram