tisdag 24 april 2012

Fyra damers funderingar

Äntligen har det lagt sig ett lugn i min bostad.Här har det varit diskussion må jag säga.Vi kom in på skönhetsoperationer efter allt på TV,med debatt och andra program.Ni förstår vi gamla tanter alla över 80 år,med humorn i behåll som väl är. Ja vi hade trevligt först och åt den Vårmat som jag bjöd på.Fick mycket beröm för tårtan till kaffet. Nu skulle alla köpa Kladdkaka och fylla på med frukt.Jag hade köpt Färsk-potatis det blev ju lite extra,ja bara från Cypern den kostade bara 20:-påsen.Den från Skåne är ju svindyr,då kan man tro man köper hela Landskapet.Men det är lite vår med Sill och gräslök till.Ja sen kom vi in på Skönhetsoperationerna vad vi skrattade.Det hade ju varit en sådan Dr på Tv4 i morse, och förklarat att många kunde ha problem efter förlossningar osv,med att kroppen ändrats. Om våra blygdläppar, det var då det började med oss tanter. Jaa sade en jag vet inte var de har tagit vägen,men vad skall jag ha dom till nu. Vi har ju inte saknat dem en gång. Vi förstår väl att det är yngre kvinnor som har de problemen. En annan tant sade,det skulle jag aldrig vilja göra då kanske gubben inte känner igen mig alls sen.Jaa jag kan inte säga allt dumt som vi pratade om.Men en sak kom vi överens om att alla som fyller Botox i sina läppar och pannor.De ser ju ut som Kalle Anka allesammans.Så lika de bliver oxå,i utseendet med. Hoppas ingen tager illa upp nu,alla får ju göra som de vill,som väl är. Jag skall bara göra om mig i morgon kl 10.00 hos frissan,det är det enda som jag skall ändra på.Det skulle bliva alldeles för dyrt om jag skulle göra en ansiktslyftning,och lyfta mina ögonpåsar som nästan hänger på kindbenen.Men det får duga som det är,man mår ju skapligt i allafall. Godnatt på Er allesammans nu

5 kommentarer:

  1. Förstår att det var mycket skratt runt bordet hos dig idag. Kul att alla var nöjda och glada med allt du bjöd på.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Det låter som du/ni haft en jättetrevlig kväll. Man skulle varit en liten fluga som kunnat sitta och lyssna lite.....

    SvaraRadera
  3. Skrattar gott här!
    Jag brukar nämligen fnysa lite åt plastikoperationer.
    Om man gör det för att fixa något som blivit skadat är en sak, eller om det är något som får en att må psykiskt dåligt.
    Men att spruta in saker eller skära i kroppen för att passa in eller för att tro att man blir lyckligare av det är bara sorgligt.
    Det är synd att det har blivit så att människor bedömmer varandra utifrån det yttre!

    Förstår att ni hade en trevlig stund, hoppas du har en bra dag idag/Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej Hopp i det Gröna !
    Ja , en del lyfter sina "egon" (vad nu det skall va bra för)
    Andra lyfter skrot !
    Du har ändrat välkomstbild . Blev ju riktigt bra . Det blev som ett sorts "Lyft" det med ju ... !!
    Nu vill jag lyfta fram något helt annat ...... Kaffepannan !!!!
    Ha det gott / Sonen

    SvaraRadera
  5. Hahahaaa... Mormor!! Vi ses på lördag hos morfar! Du behöver inte beställa färdtjänst tillbaka, det fixar jag. Puss

    SvaraRadera