fredag 13 april 2012

Fredag den 13 , ja man undrar faktiskt

Det har det inte varit i dag, var uppe som vanligt vid 04.00 tiden och hämtade Dagstidningen, lade mig igen och läste.Vaknar av telefonen som ringer, Herre Gud vem ringer så här tidigt. Tidigt, vet ni vad klockan var? Den var 08.50, en väninna som undrade om jag var dålig, Du skulle ju ringa halv nio i dag. Lägg på sade jag, jag ringer upp sen. Där vaknade jag i tidningshögen, med glasögonen dinglande från ett öra. Vilken tur i allafall de kunde ju gått sönder. Så länge har inte jag sovit på flera år, och jag som skulle städa tidigt i dag, eftersom jag inte skulle gå till min man. Ja inget har varit sig likt, är man van att vara uppe med tuppen så bliver allt lite konstigt. Men nu är det färdigstädat, och ätit middag med. Brunabönor, falukorv och en kokt potatis, det vill jag ha till. Morgon fikat i dag blev på stående fot ingen morgon Tv heller, min kompis sa är det säkert att Du mår bra? Vet Ni vad glad jag blev precis nu flög 2 Fiskmåsar över här igen, de har varit borta länge, men då är våren på väg.Tusan tar dem eljest. kl 16.55 skall jag se Project Runway, det är ett måste, hon är nog lite lustig i allafall käringen. Lets Dance det kommer att bli mumma brukar man säga, i morgon får vi se om Vi röstat rätt. Hej nu skall jag ta mitt eftermiddags-kaffe Kram till alla

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du brukar vara morgonpigg! Jag är sk nattmänniska och går sällan upp för 09 men så lägger jag mig inte förrän efter midnatt. Bruna bönor, en av mina älsklingsrätter och såklart ska det vara en potatis till!. Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Skönt med en liten sovmorgon, du behövde säkert den. Du får ha en skön och bra fredagskväll.
    Här tände vi upp en brasa nu när vi kom hem. Var genomfrusen av allt regnande.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera