onsdag 4 april 2012

Fixat och klart,våfflor + grädde

En perfekt eftermiddag, med hjälp att få upp alla gardinerna. Mitt barnbarn smsade att hon ville leta efter Påskägget och som jag sa det skulle jag ordna. Men så kom de ett nytt sms, då hade hon ändrat sig ville hellre ha ägget Påskafton efter de hade hälsat på Farfar. För då skall de med hem hit och vi skall äta tillsammans. Jag blev jätteglad för det. Mindre glad blev jag innan de kom i går, jag fick för mig att våfflor skulle vi ha så klart, det tycker ju alla ungdomar om. Våfflorna var ju inget problem, Ekströms mix. Men sen skulle jag vispa 3 dl grädde då började vispen att ryka, sen dog den direkt. Jag fick vispa för hand,vet Ni det tog nästan en timme. Martina skojade och sa tänk grädden är handgjord. Min son fick pengar med sig och skall köpa en ny, den får jag Påskafton.Tänk vad man har vispat förr för hand, det var väl inga problem. Jag kommer ihåg på 50 talet köpte vi en bra visp man snurrade på en vev, och det funkade. En vännina ringde, och jag talade om mitt dilemma, kunde du inte tagit degkrokarna sade hon, jag skrattade och förklarade att det var det elektriska som pajat. Men tänk så bortskämd man blivit med alla finesser. Eljest var allt bra i dag, min make var jättenöjd och vi hade en trevlig stund mer behövs inte än ett kärt besök.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Jisses, mamsen nu kanske du får värsta muskelpaket på högerarmen ;)
Jo, visst är man bortskämd alltid med alla finesser som finns idag. Vi har ätit tunna pannkakor till kvälls teet nu. Nu ska jag bänka mig i soffan ett tag och glo på dumburken.
Kram på dig

Martina Sjöström sa...

Tack så jätte mycket för dom goda våfflorna du hade gjort!! Att jag nu kommer vara mätt veckan ut var det faktiskt värt, (även om grädden var lite klumpig.. (och innan du ringer hit - grädden var precis perfekt, det var bara ett skämt, du behöver inte oroa dig!)
;)

Vi får ta jakten på påskägget på lördag istället så kör vi en riktig "fågel, fisk eller mittemellan" jakt där hemma bland de fina gardinerna. Ta hand om dig så länge!!

Puss och Kram
Vi ses på stan

Anonym sa...

Tjong i Medaljongen !

Ny elvisp inhandlad även den med degkrokar som går utan el om nu även den här fattar eld eller nå't.

Nu Är Påsken Här.
Med Allt Vad Det Innebär.
Äta Ägg Och Pruttar Med Unken Lukt.
Kanske En Sallad Gjord På Gammal Frukt
Men En Sak Är Klar.Att På Matsmältningen Den Tär.
GLAD PÅSK Önskar Er Son ! Pär.

Bromans Bravader sa...

Nu kom jag på hur gott det är med våfflor. Har inte ätit några i år. Tur att du får en ny visp snart. Grädde är inte kul att vispa för hand. Men du har rätt, tänks så bortskämda vi är..
Glad Påsk
Jannike