torsdag 26 april 2012

Det är våren,det är våren som kommit igen

Ja nu har alla lovat att Våren är på väg.Varje gång väderlekskartan
visas säger De det.Ja inget är som väntans tider brukar man säga. I kväll såg jag bara Djursjukhuset,ett härligt program och så slipper man reklamen.Hade tänkt att se skönhetsprogrammet på Ettan,men det är inte klokt.Man orkar nästan inte att höra eländet,en rynka här och en rynka där.Visst behövs det i vissa fall,det förstår till och med jag.Men bara för att se yngre ut,sådant fattar inte jag.Skit i det det finns ju annat att se eller lyssna på radion.Att jag hittade en bild på Äppelgrenen,gav mig en påminnelse från gårdagen. Jag gick ju i går en promenad för att inte komma för tidigt till frissan.Då längtade jag lite tillbaka där jag bodde förut,innan jag fick detta boende.Den låg vid ett vattendrag med massor med änder,hela oppsidan på kärret var fylld med fiskmåsar och tärnor. De älskade min man och jag,alla andra hatade dem för De skitar ner(jaa det gör De) men det är verkligen ett vårtecken. Jag skall inte klaga jag trivs bra där jag bor nu med,underbart med hissen och allt annat.Mycket bättre underhållen lägenhet,så vad gnyr jag om ??? Det är nog ålderna gamla käringar klagar bara,jaha då är jag gammal nu då? I morgon är en annan dag sjunger ju Christer Björkman då tror vi på det,eller hur? Nu skall jag läsa om lilla Estelle i Svensk Damtidning så nu säger gnälltitan Natti,natti

1 kommentar:

  1. Nu har jag slagit på datorn här hemma och ser ditt inlägg. Det var ett toppenställe ni bodde på förut. Där växte jag ju själv upp. Men du bor mycket bättre nu. Puss o kram vi sysns i morgon.

    SvaraRadera