söndag 22 april 2012

Äntligen på gång igen !!!!

Äntligen tid att skriva några rader. Blev fel när Bloggers ändrade och man skulle göra ny blogg. Det blev för mycket för lilla mig. Jag åkte ur, det är ju inte första gången som man gjort det. Jag har farit runt som ett Jehu, skall ju ha mina kompisar här den 24/4. Så tokig man är jag vet ju av egen erfarenhet att man inte kollar på allt när man kommer till någon. Man tycker ju att det roligaste är ju att träffa varandra. Men det är som det är klockan 05.30 var jag uppe för att putsa alla kopparsaker. Nu är det ju så att mina saker står överst på mina köksskåp, för att nå dit måste jag ha en sådan där handikappstång ni vet med långt skaft på. Förra gången det begavs sig höll jag på att bliva ihjälslagen av kaffepettern som liksom åkte ur själva kniptången. Men denna gång gick allt perfekt, sen dusch och hårblåsning, kaffe och rostat bröd, gott med kaffe för en gångs skull. Klockan 10.00 kom Färdtjänst och hämtade mig för att åka ner till min make. Klockan elva kom vår son, han skulle klippa pappa i dag.Vi hade trevligt och skojade med varandra. När min gubbe skulle ut och äta skjutsade sonen ut honom till matsalen. Jag talade om att nu kommer jag inte på ett tag, jag skall gå och klippa mig, ja gör det du tyckte han så han tyckte nog jag behövde det. Sen Coop för att handla hem lite extra tills på tisdag. Ja vi åt middag tillsammans men sen skulle grabben hem, för att vara i tvättstugan. Ibland känns det som man har ett jobb med tider. Nu har dotter och mågen varit här och fått igång datan som Ni ser. Men jag gillar inte att käringen kommer under texten, men det får vi rätta till nästa gång.
Detta var ju första försöket efter stoppet, men nu får det vara för i dag nu är det TV - Time.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att det är skönt att vara på banan igen efter ditt lilla uppehåll med bloggen. Nu är jag oxå redo för tv:n och lite slapp i soffan. Tack snälla för häxan, hittade en plat med en gång.
Kramis på dig.

Majberggrens's Värld sa...

Ha så trevligt den 24/4 /M