söndag 15 april 2012

Akropolis med Parthenon, vilken tur

Hurra vilken tur, jag ojade ju mig här om dagen, angående billiga resor till Aten. Vår kompis 83 år hade ju beställt 14 dagar för att koppla av, flög i veckan från Arlanda. Ensam det kanske är lättare för en man att ge sig iväg på en sådan resa. Jag skulle aldrig våga att ge mig av på en utlands-semester själv. I går kväll ringde han och var salig. Han blev ändå gladare när jag berättade hur vädret var i Stockholm där han bor. Han trodde jag skojade om att det var strömlöst i Sörmland på en del ställen. Nu måste jag nog kolla vad som händer hemma oxå, sade han. Glöm det sade jag, koppla av allt vad Du kan, tag dessa 14 dagar och njut denna bild till bloggen heter "Njutning" passar bra därför. I går gick det inget vidare för 5:e klassarnas tävlande. I kväll bliver det Mästarnas mästare, Titanic skall jag följa igen. Har förstått av Er bloggare att Ni inte följer Lets Dance. Ni är så unga allihop, så det förstår jag med. Men jag slukar det med hull och hår. Nu skall jag sluka min middag som består av 2 Vinerkorvar + Perrarots-sås, det gick fort att fixa när jag kom hem efter besöket hos min gubbe. Tack för min lilla pratstund och kram till Er alla Bloggare

6 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Härligt med en kompis som åker på semester ensam i mogen ålder. Jag gillar tyvärr inte flygresor, har bara dåliga erfarenheter av dessa,så det blir semester i Sverige för min del. Trevlig dag!

Mamma C sa...

Ja det måste vara bra mycket bättre där i solen och värmen än här hemma. Fast både igår och idag ska man väl inte klaga direkt på Aprilvädret. Ha en fin och bra kväll nu.
Kramis

Tre Tanter sa...

Vi önskar dig en fin kommande vecka!
Kram 3 Tanter.

Bromans Bravader sa...

Vilken härlig bild! Åh vad jag längtar efter sol och värme nu!
Tack till dig för att jag får kika in här ibland =)
Kram

Hannis sa...

Förstår att din vän blev salig när han fick höra om vädret här.
Tufft att ge sig iväg själv!

Det är få program jag följer på tv men om det handlar om historia då brukar jag fastna.
Jag läser istället, måste läsa en stund varje kväll. Så jag slukar böcker!

Hoppas att du får en bra dag idag/ Kram Hannis

Viola sa...

Rätt att ge síg iväg...strongt gjort :) vilken härlig bild, här är en till som följer programmet :) ha en bra dag, kram