lördag 31 mars 2012

Strul igen, är det Senegal ?


Vad skall vi ventilera i dag, Dansen eller Samresor jag tror jag tager båda sorterna. Jag njöt i går kväll visst var väl en del par duktiga. En del par,  tror jag inte räcker med en veckas träning till det var för knackigt. Hur kan jag sitta här och dömma ut dem, jag är urdålig på att dansa, har alltid varit det. Camilla Läckberg var toppen, Anton Hysen skitbra, om det finns något som heter så?  Lilla Molly kan nog bliva bra, Pernilla kom loss, lilla Bengt Frithiofsson tror jag kommer att bli som Peppe Eng var en gång. Egentligen tycker jag alla var skapligt bra, jag vill inte dömma ut någon.
 Joo restiderna nu som är på gång, Samres har verkligen problem jag vet att det inte är taxiresor, jag vet att man skall vara nöjd med den färdtjänst vi har. Men i dag som väl är fick jag meddelande på Mobilen, om att hemresan skulle bliva senare än vad jag fått från början 12.52 skulle chauffören hämta vid Vilbergen, 12.55 skulle jag hämtas, vem hinner på tre minuter från Vilbergen till Kvillinge. Jag sa till den som ringde jag sitter inte i sjön så ta det lugnt. Men de här konstiga tiderna började redan i tisdags, när man fick åka runt halva Östergötland för att komma hem. Nej förlåt nu tager jag i alldeles för mycket. Man tager ju gärna i lite mer när man är irriterad. Nu skall den skribenten ta sig en kopp kaffe och skingra tankarna lite. Gubben min blev jätteglad när jag kom i dag, vi hade ett par mysiga timmar med puss och kram, det behöver vi i bland, hur gammal man än är. I morgon får både maken och jag blommor av vår dotter och måg, orkideer jag åkte med av bara farten, det är bara att niga och tacka.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var många som var bra igår tycker jag. Ska bli skitkul att följa detta på fredagarna. Vilket jäkla krångel det har blivit nu med färdtjänsten. Vi har precis käkat soppa nu. Vi syns i morgon hos pappsen.
Kram på dig

Bitte sa...

Jag tittade också på Let´s Dance igår, jag har följt det alla säsonger. Precis som du skriver så var flera jätteduktiga, jag blev väldigt positivt överraskad över Hyséns pojken ;-).

Vad roligt att du vill vara med i utlottningen, lycka till!

Kramar
Bitte

GryNoKa sa...

Når Let´s Dance går i Norge ser jeg og på. Vi får dessverre ikke inn Svensk Tv. Ønsker deg og dine en vakker Påske med sol og gode stunder.
Klem : )

Anonym sa...

Samma här jag fick inte in Lets Dancekanalen måste blivit nå't fel på överföringen . Typiskt Tele 2. Får satsa på nästa Lördag. Hälsa alla från Mig så ses du o jag på tisdag o övriga i Påskhelgen !!!
Ha det gött / Sönen