söndag 18 mars 2012

Snart är det Påsk

I dag
I dag när vi kom in i butiken, så var det Påskägg, Påskris, Massor med Godis. Så förlåt kära Ni men här har vi redan startat med Påskpyntet. Vi var ju först nere hos min make. Han var lite bättre i dag, en kompis kom till honom. Den gubben är 90 år, men så mycket de har att prata om. Min son och jag skrattade det bliver ju lite komiskt i bland, för båda herrarna hör väldigt dåligt. Men det bjuder De nog på, vi åt sockerfria Muffins i dag med. Resten fick De taga hand om men som sköterskan sa här går allt ner. Sen åkte vi till butiken, det var mycket jag skulle ha hem, nu när jag fick skjuts hem. Så nu har vi allt hemma tills nästa Lördag, när min man kommer hem. Jag köpte 2 fina Orkideer, en stor grupp med Påskliljor jättefint. De satte jag ut på vår inglasade balkong, där är det vår nu. De 2 gamla orkideerna satte jag i ett annant fönster. Jag kan inte slänga de blommorna, för de kommer så gärna igen. Min son och jag åt Fläskfilegryta och allt möjligt gott i den. Det som blev över tog sonen med sig hem till mitt barnbarn som var trött idag.Han fick oxå en limpa med sig hem, samt 2 påsar med papper som skulle kastas, 1 bärpåse med ölburkar och dyligt. Jaa han vet att jag har långt till sopcontainern. Men nu får både dotter och son lugnt ett tag iallafall. Nu skall jag gå och lägga mig, skvaller på gång Se och Hör, det är roligt tycker jag, man får inte tro allt som står där, ha det så bra, tack för mig.

1 kommentar:

  1. Halloj,på dig.
    Ser att dagen varit aktiv och superduper bra.
    Skönt att pappa var lite bättre idag när ni var där.
    Kramis och godnatt.
    P.S. Har inte tänkt att det är påsk snart.

    SvaraRadera