lördag 24 mars 2012

SÅ VAR DET KLART MED FAMILJEFESTEN

Äntligen lite tid över för att skriva på min blogg. Det är tre dagar sen jag hörde av mig. Men min Gubbe har inte varit så bra,s å kan det ju bli när man kommit upp i vår ålder. Men i går var jag nere igen på besök och då bestämde vi att vi kör.Vill han vila kan han ju vila i rullstolen, och han ville så gärna. Vi träffades här hemma hos mig, klockan 11.30, jag hade förberett allt. Vi hade både Oxfile, och Porterstek, 2 formar med potatisgratäng. Det är bättre det är för mycket, än att folk inte törs taga för det ser för lite ut. Efterrätt var inget spännande det var glass och hallon + björnbär. Min gubbe hade lite svårt med att placera var jag bodde det verkade som han trodde jag bodde på en annan inrättning. Skall jag oxå flytta sa han. Vi förklarade att det är precis som vanligt, mamma kommer ner till dig i morgon som vanligt. Men han tyckte vi hade ordnat jättetrevligt. Båda mina barn har varit så hjälpsamma i dag, och jag är så tacksam för det.Vi tog denna bild innan vi skulle äta. Men tyvärr ingen med maten på, kaffe och tårtan var bäst tyckte jag. Men jag har lite av maten kvar tills i morgon. Min son fick med sig hem lite med, dottern ville inget ha, de skulle ha grillgäster i morgon så det räcker för vår del sa hon. Nu slutar jag för i dag för nu är jag trött, så vi hörs en annan dag.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack snälla för en trevlig lördag med god mat och mycket skratt.
Kramis från oss.

Martina Sjöström sa...

Tack för idag och för den goda maten du alltid lyckas få till! Ta hand om dig nu så ses vi till påskhelgen :)

Puss och Kram

Anonym sa...

Jag får göra som alla de övriga (tacka för en trevlig Lördag med mycket skratt och en hel del fjams.Men roligt har vi). Far hänger väl inte med i alla vändningar men jag tror nog han har det rätt bra ändå.Vi får göra det bästa av det.Han verkar ju trots allt nöjd.Ha nu en fortsatt bra Lördag och koppla av nu , för det gör jag (Fotboll och ett par Bira) Sönen !!!!