måndag 26 mars 2012

Så går vi ut på min balkong

Så underbart att vi är där nu, att vi bara kan gå ut och njuta av detta. Jag har bara väldigt soligt till kl 14.00 på min balkong sen är det lagom att bara vara där. I dag har middagen varit enkel, bacon, ägg och stekt potatis. En knäckemacka med Prästost på(stark). Jag har tagit en slät kopp kaffe på det, då tänkte jag det måste jag berätta hur bra jag har det för er. Jag har varit i centrum och där satt alla  De som inte har en sådan här bra balkong. En hel lång rad, som väntade på att bliva insläppta på Ort-knuten. Så bra att det finns för dom som är ensamma, ett ställe att umgås på. Sen gjorde jag ett besök på Coop för att handla en blomma. Jag köpte en växt med namnet ZANTEDESCHIA det är en slags Kalla, men med rosafärgade klockor. Hoppas min kompis tycker om denna. Sen får de ett var sitt Påskägg, som en gjort nere på hemmet där min man är. Jag ska ju på min syjunta i morgon. Jag brukar ge dem ett varsitt påskägg, förra året hade min dotter gjort jättevackra. Jag köpte Lindts choklad det äter väl alla. I morgon får vi någon gryta på vår syjunteträff. Det skall bliva gott, lite vitt eller Sangria till. Kaffe och hembakade Beskvier förstår jag. Det bästa av allt är ju att få träffas och prata, prata, och alla får prata till punkt ja nästan alla i allafall.Vi hörs i morgon-kväll, kanske det finns något nytt som inte Ni vet

5 kommentarer:

  1. Du har det så fint och mysigt på din balkong. Klart hon blir glad för blomman du köpt och dom andra för de fina påskäggen. Nu ska jag iväg och möta gubben och ta en sväng på ica.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig stund där på balkongen, idag kan du få läsa om min barndomskärlek, Little Joe hette han :) ha en fin vecka, 3 tanter

    SvaraRadera
  3. Så fin balkong med vakre blomster.

    Ja, det er koselig å treffe gode venner og spise god mat.
    Kos deg! Klem : )

    SvaraRadera
  4. Ha det så bra med Zick-Zack Brudarna i morgon och prata av er ordentligt . Jag skulle också sätta mig i min trädgård men det var både blåsigt o kallt. det är vid sådana tillfällen man saknar inglasat. Nä nu blir det Natta / Sönen
    Ps! Martina fick sommarjobb på HSB (4 veckor) i sommar Ds!

    SvaraRadera
  5. Hej igen, det jag skrev var att du kunde läsa ett nytt inlägg...det du svarat på 2 gånger är det gamla...nu finns det ju ett om just bröderna Cartwright, det förra handlade ju om High chaparall, ha en fin dag

    SvaraRadera