lördag 3 mars 2012

Så får det bliva

Så här tro jag min man kände sig, efter dagens firande. Han skulle gärna sitta så här.Nej vars han sitter så bra i sin egen stol. Men det är klart han tycker det är roligt när alla hans nära och kära är omkring honom. Det som bliver jobbigt för honom är att vi alla pratar och skojar. Ja vår Dotter hade gjort två stycken fina smörgåstårtor. Hon är så duktig, men jag får ju inget göra, jag tycker hon får det så jobbigt när vi är där. Mycket Tulpaner hade han fått, till och med jag fick en bukett från Mågen eftersom det var vår bröllopsdag i dag. Så fick han trisslotter, de skall vi skrapa i morgon när jag kommer igen till honom. Vår grabb hade köpt lotterna, Öl hade han med oxå, det bad jag om, för det hade jag glömt att köpa. I morgon känner jag på mig bliver det mycket att titta på TV för nu är han nog jättetrött efter tre dagars besök. Ja så var det ju Mello, Det är mycket konstigt i år, inte som förr, man börjar bli för gammal att hänga med på alla nymodigheter. I går kväll var det toppen när killen kammade hem en Million på Postkodslotteriet, han var verkligen allmänbildad. Det bästa av allt mitt barnbarn kom och var lite skadad efter en olycka, men verkade ha klarat sig. Det andra barnbarnet mådde toppen. I morgon är det nya äventyr, Natti natti

3 kommentarer:

GryNoKa sa...

Du spurte om min gardinkappe var laget av et gammelt sengeklede, det er de nok ikke. Jeg har 6 kjøkkenvinduer og har kjøpt mine gardiner på en svensk nettbutikk.
Gårdsromantik Havsviken, som ligger i Luleå.
link: http://havsviken.blogspot.com/
Sov så godt! Klem : )

Mamma C sa...

Blir lite mycket tjat när vi träffas allihopa. Men jag tror han gillar det ändå.
Hoppas ni har tur i morgon när ni skrapar lotten.
Kram mamma C

Anonym sa...

Ja du mor , allt gick ju bra. Far blev nöjd. IFK vann , då är jag nöjd. alla blev vi mätta det var inga magar som var nätta. Tjocka o runda vi blev allahopa och Torsten vi till final ropa. Själv höll jag på "Bananen" . Jag och alla de andra barnen. Nä nu blir det "Bingen" ska åka Vasaloppet i morgon. Tack för idag / slut för idag..........Din Son !!!!!!