fredag 9 mars 2012

Reslusten är visst på topp

Vem man talar med, talar bara om att resa bort. Jag förstår det, det gjorde jag med när jag hade ett arbete att gå till. I dag fick jag främmande av en god vän, släkting skall man nog säga, hennes man hade gett sig av till Sälen för att åka skidor. Hon liksom jag är rädd om de ben vi har kvar. Inga mer benbrott här inte.Vi hade så mysigt, hon hade med sig nybakade Semlor som vi tog med en gång till förmiddags-kaffet. Sen kollade jag bland mina kläder, behöver jag verkligen allt det här? Nej det gör jag inte, vi fick ihop 4 st stora kassar med byxdräkter, långbyxor och blusar. Oh vad skönt, detta skall till Estland. Där kommer det till andvändning. Så bra De ordnat, det är genom kyrkan, så De åker direkt till De som behöver hjälp inga mellanhänder som skor sig på detta.Vi skrattade gott för min gode vän sa, snälla Hajan denna vill jag ha till mig själv. Den passade precis så den jackan träffar jag igen i allafall, det är klart hon fick ta den. Sen serverade jag Kallops med alla tillbehör, glass med hallon till ( halv åtta hos mig) Sen innan hon åkte tillbaka hem till sig drack vi kaffe och Hallongrottor. Så fort hon åkte hem var jag tvungen att baka Muffins, de skall jag ha med till  maken i morgon (oj vad duktig jag är). Bilden jag har med i dag tycker jag passar för längtan, att resa. Jag tyckte det verkade så fint på denna ö, men Herre Gud var skall jag taga vägen på den med min rullator, Nej det bliver nog bara att drömma ett tag till. Nu skall jag gå in till min älskade Dumburk sen är det bara att gå och knyta sig. Efter underhållningen. Natti,natti

1 kommentar:

Mamma C sa...

Jaa, du min lilla globetrotter, som har varit i både här och där i världen. Rullatorn behövs inte på ön. Bara sätta ner sig på stranden och vifta lite med tårna i sanden. Det låter som en superduper trevlig dag du haft idag.
Puss och kram