söndag 4 mars 2012

Rapport från ett skrivbord

Det bliver rapport på det här!!!!!  brukar man säga, rapporten bliver direkt från min skrivar plats om kvällarna. Det var spännande i dag, skulle min Gubbe orka med en dag till. Jaja minsann där satt han redan och såg på Vasaloppet, när jag kom. Han har alltid älskat Vasaloppet ända sen Mora-Nisses dagar. Vi drack kaffe, men i dag hade vi bara skorpor det får vara måtta på begivenheterna. Vi höll på Brink, när det första priset skulle tagas sa min gubbe, det bliver väl en ryss. Han glömmer aldrig när vi satt ett år och kollade. Vart enda bergspris tog en Ryss eller Tjeck, sen lade han av, det tyckte vi var lite sniket. När Brink hade kommit i mål, så skrapade vi trisslotterna, och det blev ju som vanligt ingen vinst. Sen fick jag skit på Näbben kan man säga, för just det jag hade sagt att Posten fungerar ju ännu, och tänk det kom 3 kort från Göteborg. Sen vet jag att det kommer ett från Stockholm med på måndag. Så allt är bra förlåt, en gnällig käring. Man skall inte dömma på förhand. Sköterskorna kom in i dag och tackade för den goda Smörgåstårtan de fick i går av oss, som vår dotter hade fixat till. Jag ändrade lite på Tullpanerna så de blev ihop-plockade i ett större kärl, det blev så vackert. I kväll såg jag på det 10 million programmet på Trean, det var spännande,varje reklampaus slog jag över till Ettan för där var Peter Johansson + Ryback bra båda två. Men nu är det dags att sluta från mitt skrivbord. Vi hörs i morgon igen........ så klart

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Du är en stjärna mamma, du ser nu fixar du även detta.
Vi pratade oxå om honom som tog spurtpriserna en efter ett år Det var väl Rezác?
Du ser att än så finns det papper och penna hemma i en del hus.
Puss och kram

Majberggrens's Värld sa...

Hej! Hamnade på din blogg via Tre Tanter...klickade på din profil för att veta lite mer vem du är men där framgick inte så mycket. Jag är själv 66 år och har startat en blogg och tycker det är jättekul! Förstår jag rätt av det du skriver så är du inte tonåring heller, dvs om man bara ser till födelseåret. Ha det gott! /m